Mitsubishi Lancer Evo - Historia ewolucji

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Blisko dwadzieścia lat ewolucji jednego z najlepszych sportowych samochodów świata. Przedstawiamy wszystkie generacje legendy - Mitsubishi Lancer Evolution. Mitsubishi Lancer Evolution, potocznie zwany EVO, już po kilku latach stał się jedną z motoryzacyjnych ikon. Powstał tylko w jednym celu: zwyciężać w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Bazuje na powszechnie znanym i dość popularnym modelu Lancer, który swoje podboje rozpoczął w 1973 roku. Na rynku europejskim znalazł się z początkiem kolejnego roku. Przez lata powstawały takie usportowione wersje jak 1600 GSR czy EX 2000 Turbo będące praprzodkiem EVO. Standardowy Lancer nie wyróżniał się z tłumu, był poprawny, nijaki, nieco nudnawy… Aż przyszedł 1992 rok, kiedy świat ujrzał pierwszą generację Lancera Evolution. Przyszłego triumfatora Rajdowych Mistrzostw Świata i obiekt westchnień wielu kierowców lubiących dynamiczną jazdę.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Lancer Evolution to bezsprzecznie jedno z najtańszych, biorąc pod uwagę możliwości, aut sportowych dostępnych na rynku. Praktycznie od samego początku miało tylko jednego konkurenta - Subaru Imprezę WRX STi, z którym zresztą walczy po dziś dzień. To w sumie 5 tytułów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata (4 Mäkinena w latach1996-99 oraz jeden konstruktorów w 1998 roku). Jaka będzie kolejna ewolucja Lancera? Z pewnością jeszcze bardziej komfortowa, z jeszcze większą ilością elektronicznych pomocników, ale wierzymy że pozostanie równie szybka. Wspomina się także o wersji hybrydowej, gdzie konwencjonalna jednostka napędowa będzie wspierana przez silniki elektryczne! Ekologia musi zawitać także w tym segmencie. Cóż, taka jest ewolucja... motoryzacji.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯