Mitsubishi Lancer 1.8 kontra Evo IX 

None

Obraz

/ 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Charakterystyczny wlot powietrza, 18-calowe felgi, spoiler pod zderzakiem i listwy na progach oraz układ wydechowy głośny prawie, jak w rajdówce. Wszystko zdaje się mówić, że mamy do czynienia ze sportową wersją. Odpowiedź brzmi: nie. To zwykły Lancer. Pod maską drzemie silnik 1.8 MIVEC. Postanowiliśmy nieco go rozruszać i umówiliśmy na spotkanie z kierowcą rajdowym, Stefanem Karnabalem oraz jego wyczynowym Lancerem Evo IX.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Silnik 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu MIVEC generuje moc 143 KM (dostępną przy 6000 obr./min.) i moment obrotowy 178 Nm (przy 4250 obr./min.). Prędkość maksymalna: 204 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h: 9.8 s.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

. Deska rozdzielcza ma prostą formę. Zamontowano w niej tylko niezbędne przyciski, a wszystko jest tak przejrzyste, że auto nie wymaga od kierowcy ani chwili przyzwyczajenia. Od razu wiadomo, gdzie co jest. Za wadę trzeba uznać brak poziomej regulacji kierownicy i umieszczenie w desce rozdzielczej - zamiast w przełączniku kierunkowskazów - przycisku, sterującego wyświetlaczem pokładowego komputera.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Pierwsza generacja Mitsubishi Lancera pojawiła się w 1973 roku. Popularność zyskał sobie dzięki rajdom, a zwłaszcza startującej w nich sportowej wersji Evolution, która na trasach pojawiła się w 1992 roku. Obecnie produkowana jest już dziesiąta wersja tego auta.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Lancer 1.8 Intense wersję Evolution przypomina jedynie z wyglądu, ale za to kosztuje 72 190 zł (w wersji z metalizowanym lakierem – 74 080 zł). W zamian otrzymujemy wygodną limuzynę o przyzwoitych osiągach. Na uwagę zasługują: dobra jakość wykonania i wygodne wnętrze.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Charakterystyczny wlot powietrza, 18-calowe felgi, spoiler pod zderzakiem i listwy na progach oraz układ wydechowy głośny prawie, jak w rajdówce. Wszystko zdaje się mówić, że mamy do czynienia ze sportową wersją. Odpowiedź brzmi: nie. To zwykły Lancer. Pod maską drzemie silnik 1.8 MIVEC.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Pierwsza generacja Mitsubishi Lancera pojawiła się w 1973 roku. Popularność zyskał sobie dzięki rajdom, a zwłaszcza startującej w nich sportowej wersji Evolution, która na trasach pojawiła się w 1992 roku. Obecnie produkowana jest już dziesiąta wersja tego auta.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Lancer Evo IX. Dwulitrowy silnik ma moc zdławioną na rajdowych trasach do 280 KM. Jednak, podczas testów - jeździliśmy bez zwężki na turbosprężarce. Maksymalny moment obrotowy: 550Nm przy 3100 obr./min. Stalowe sprzęgło, kłowa skrzynia biegów, a do tego stały napęd na 4 koła z aktywnym, centralnym dyferencjałem. Regulowane sportowe zawieszenie i wentylowane hamulce Brembo (355 mm z przodu i 300 mm z tyłu). Przyspieszenie 0-100 km/h: tylko 3,9 sek. Prędkość maksymalna: 225 km/h.
[Fot. Marek Wieliński]

/ 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Pierwsza generacja Mitsubishi Lancera pojawiła się w 1973 roku. Popularność zyskał sobie dzięki rajdom, a zwłaszcza startującej w nich sportowej wersji Evolution, która na trasach pojawiła się w 1992 roku. Obecnie produkowana jest już dziesiąta wersja tego auta.
[Fot. Marek Wieliński]

10 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Pierwsza generacja Mitsubishi Lancera pojawiła się w 1973 roku. Popularność zyskał sobie dzięki rajdom, a zwłaszcza startującej w nich sportowej wersji Evolution, która na trasach pojawiła się w 1992 roku. Obecnie produkowana jest już dziesiąta wersja tego auta.
[Fot. Marek Wieliński]

11 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Zużycie paliwa w rajdówce wyniosło podczas naszego testu od 25 do 40 l/100km. Maksymalnie wyczynowy Lancer potrafi wypić ich nawet 70.
[Fot. Marek Wieliński]

12 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Zużycie paliwa w rajdówce wyniosło podczas naszego testu od 25 do 40 l/100km. Maksymalnie wyczynowy Lancer potrafi wypić ich nawet 70.
[Fot. Marek Wieliński]

13 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Dla wersji cywilnej producent deklaruje średnie zużycie na poziomie 7,7 litra. Istotnie, przy bardzo delikatnej jeździe można uzyskać zużycie paliwa na poziomie 8 litrów. Bardziej dynamiczna wymaga już około 9. W mieście zużycie paliwa może dochodzić do 10, a w trakcie naszego rajdowego testu sięgało całkiem przyzwoitych (biorąc pod uwagę ekstremalny styl jazdy) 14 litrów na 100 km.
[Fot. Marek Wieliński]

14 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Lancer Evo IX. Dwulitrowy silnik ma moc zdławioną na rajdowych trasach do 280 KM. Jednak, podczas testów - jeździliśmy bez zwężki na turbosprężarce. Maksymalny moment obrotowy: 550Nm przy 3100 obr./min. Stalowe sprzęgło, kłowa skrzynia biegów, a do tego stały napęd na 4 koła z aktywnym, centralnym dyferencjałem. Regulowane sportowe zawieszenie i wentylowane hamulce Brembo (355 mm z przodu i 300 mm z tyłu). Przyspieszenie 0-100 km/h: tylko 3,9 sek. Prędkość maksymalna: 225 km/h.
[Fot. Marek Wieliński]

15 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Lancer Evo IX. Dwulitrowy silnik ma moc zdławioną na rajdowych trasach do 280 KM. Jednak, podczas testów - jeździliśmy bez zwężki na turbosprężarce. Maksymalny moment obrotowy: 550Nm przy 3100 obr./min. Stalowe sprzęgło, kłowa skrzynia biegów, a do tego stały napęd na 4 koła z aktywnym, centralnym dyferencjałem. Regulowane sportowe zawieszenie i wentylowane hamulce Brembo (355 mm z przodu i 300 mm z tyłu). Przyspieszenie 0-100 km/h: tylko 3,9 sek. Prędkość maksymalna: 225 km/h.
[Fot. Marek Wieliński]

16 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Test potwierdził, że Lancer 1.8 to dobre auto dla rodziny, a jeśli tata spieszy się do pracy i dysponuje odpowiednimi umiejętnościami - na pewno zdąży. Silnik 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu MIVEC generuje moc 143 KM (dostępną przy 6000 obr./min.) i moment obrotowy 178 Nm (przy 4250 obr./min.). Prędkość maksymalna: 204 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h: 9.8 s.
[Fot. Marek Wieliński]

17 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Lancer Evo IX. Dwulitrowy silnik ma moc zdławioną na rajdowych trasach do 280 KM. Jednak, podczas testów - jeździliśmy bez zwężki na turbosprężarce. Maksymalny moment obrotowy: 550Nm przy 3100 obr./min. Stalowe sprzęgło, kłowa skrzynia biegów, a do tego stały napęd na 4 koła z aktywnym, centralnym dyferencjałem. Regulowane sportowe zawieszenie i wentylowane hamulce Brembo (355 mm z przodu i 300 mm z tyłu). Przyspieszenie 0-100 km/h: tylko 3,9 sek. Prędkość maksymalna: 225 km/h.
[Fot. Marek Wieliński]

18 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Za kierownicą: Stefan Karnabal, Mistrz Polski w klasie N-2 z 2002 roku. Po teście na odcinku specjalnym zawieszenie, hamulce i sprzęgło naszego Lancera pozostały w pełni sprawne, a my jesteśmy pod wrażeniem tego, co wprawny kierowca może zrobić z cywilnym samochodem.
[Fot. Marek Wieliński]

19 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Lancer Evo IX. Dwulitrowy silnik ma moc zdławioną na rajdowych trasach do 280 KM. Jednak, podczas testów - jeździliśmy bez zwężki na turbosprężarce. Maksymalny moment obrotowy: 550Nm przy 3100 obr./min. Stalowe sprzęgło, kłowa skrzynia biegów, a do tego stały napęd na 4 koła z aktywnym, centralnym dyferencjałem. Regulowane sportowe zawieszenie i wentylowane hamulce Brembo (355 mm z przodu i 300 mm z tyłu). Przyspieszenie 0-100 km/h: tylko 3,9 sek. Prędkość maksymalna: 225 km/h.
[Fot. Marek Wieliński]

20 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Lancer Evo IX. Dwulitrowy silnik ma moc zdławioną na rajdowych trasach do 280 KM. Jednak, podczas testów - jeździliśmy bez zwężki na turbosprężarce. Maksymalny moment obrotowy: 550Nm przy 3100 obr./min. Stalowe sprzęgło, kłowa skrzynia biegów, a do tego stały napęd na 4 koła z aktywnym, centralnym dyferencjałem. Regulowane sportowe zawieszenie i wentylowane hamulce Brembo (355 mm z przodu i 300 mm z tyłu). Przyspieszenie 0-100 km/h: tylko 3,9 sek. Prędkość maksymalna: 225 km/h.
[Fot. Marek Wieliński]

21 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Lancer Evo IX. Dwulitrowy silnik ma moc zdławioną na rajdowych trasach do 280 KM. Jednak, podczas testów - jeździliśmy bez zwężki na turbosprężarce. Maksymalny moment obrotowy: 550Nm przy 3100 obr./min. Stalowe sprzęgło, kłowa skrzynia biegów, a do tego stały napęd na 4 koła z aktywnym, centralnym dyferencjałem. Regulowane sportowe zawieszenie i wentylowane hamulce Brembo (355 mm z przodu i 300 mm z tyłu). Przyspieszenie 0-100 km/h: tylko 3,9 sek. Prędkość maksymalna: 225 km/h.
[Fot. Marek Wieliński]

22 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Lancer Evo IX. Dwulitrowy silnik ma moc zdławioną na rajdowych trasach do 280 KM. Jednak, podczas testów - jeździliśmy bez zwężki na turbosprężarce. Maksymalny moment obrotowy: 550Nm przy 3100 obr./min. Stalowe sprzęgło, kłowa skrzynia biegów, a do tego stały napęd na 4 koła z aktywnym, centralnym dyferencjałem. Regulowane sportowe zawieszenie i wentylowane hamulce Brembo (355 mm z przodu i 300 mm z tyłu). Przyspieszenie 0-100 km/h: tylko 3,9 sek. Prędkość maksymalna: 225 km/h.
[Fot. Marek Wieliński]

23 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Samochód jest sportowy tylko z wyglądu, ale... i tak potrafi dać czadu. Silnik 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu MIVEC generuje moc 143 KM (dostępną przy 6000 obr./min.) i moment obrotowy 178 Nm (przy 4250 obr./min.). Prędkość maksymalna: 204 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h: 9.8 s.
[Fot. Marek Wieliński]

24 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Samochód jest sportowy tylko z wyglądu, ale... i tak potrafi dać czadu. Silnik 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu MIVEC generuje moc 143 KM (dostępną przy 6000 obr./min.) i moment obrotowy 178 Nm (przy 4250 obr./min.). Prędkość maksymalna: 204 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h: 9.8 s.
[Fot. Marek Wieliński]

25 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Pierwsza generacja Mitsubishi Lancera pojawiła się w 1973 roku. Popularność zyskał sobie dzięki rajdom, a zwłaszcza startującej w nich sportowej wersji Evolution, która na trasach pojawiła się w 1992 roku. Obecnie produkowana jest już dziesiąta wersja tego auta.
[Fot. Marek Wieliński]

26 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Pierwsza generacja Mitsubishi Lancera pojawiła się w 1973 roku. Popularność zyskał sobie dzięki rajdom, a zwłaszcza startującej w nich sportowej wersji Evolution, która na trasach pojawiła się w 1992 roku. Obecnie produkowana jest już dziesiąta wersja tego auta.
[Fot. Marek Wieliński]

27 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Zwykłego kierowcę za kierownicą Lancera 1.8 ucieszą z pewnością nieźle trzymające w zakrętach, wygodne fotele, precyzyjnie działająca skrzynia biegów i dość twarde - jak na „cywilne” standardy zawieszenie, umożliwiające dynamiczną jazdę. Minusem, zwłaszcza na długiej trasie jest głośny układ wydechowy. Silnik z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu lubi wysokie obroty, ale im są one wyższe - tym bardziej przyjemne dla ucha brzmienie, przeradza się w intensywny ryk. Dźwięk może i jest rajdowy, ale nie towarzyszą mu prawdziwie sportowe osiągi.
[Fot. Marek Wieliński]

28 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Deska rozdzielcza ma prostą formę. Zamontowano w niej tylko niezbędne przyciski, a wszystko jest tak przejrzyste, że auto nie wymaga od kierowcy ani chwili przyzwyczajenia. Od razu wiadomo, gdzie co jest. Za wadę trzeba uznać brak poziomej regulacji kierownicy i umieszczenie w desce rozdzielczej - zamiast w przełączniku kierunkowskazów - przycisku, sterującego wyświetlaczem pokładowego komputera.
[Fot. Marek Wieliński]

29 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

W wyposażeniu wersji Intense znajdziemy przyjemny dla ucha gadżet - system nagłośnienia Rockford Fosgate, składający się z 9 głośników - w tym sporego, umieszczonego w bagażniku subwoofera - o łącznej mocy 650 W oraz zmieniarki 6 płyt CD/MP3. Brzmi naprawdę nieźle. W wyposażeniu są także: czujnik deszczu i przeciwmgielne lampy. Pozbawiona tych dodatków, najtańsza wersja z silnikiem 1.8 o nazwie Inform kosztuje 60 190 złotych. Natomiast najtańszy sposób na Lancera to wersja z silnikiem 1.5 o mocy 109 KM za 55 190 zł.
[Fot. Marek Wieliński]

30 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Zwykłego kierowcę za kierownicą Lancera 1.8 ucieszą z pewnością nieźle trzymające w zakrętach, wygodne fotele, precyzyjnie działająca skrzynia biegów i dość twarde - jak na "cywilne" standardy zawieszenie, umożliwiające dynamiczną jazdę. Minusem, zwłaszcza na długiej trasie jest głośny układ wydechowy. Silnik z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu lubi wysokie obroty, ale im są one wyższe - tym bardziej przyjemne dla ucha brzmienie, przeradza się w intensywny ryk. Dźwięk może i jest rajdowy, ale nie towarzyszą mu prawdziwie sportowe osiągi.
[Fot. Marek Wieliński]

31 / 31Mitsubishi Lancer 1.8 Intense vs Evo IX

Obraz

Lancer 1.8 Intense wersję Evolution przypomina jedynie z wyglądu, ale za to kosztuje 72 190 zł (w wersji z metalizowanym lakierem: 74 080 zł). W zamian otrzymujemy wygodną limuzynę o przyzwoitych osiągach. Na uwagę zasługują: dobra jakość wykonania i wygodne wnętrze.
[Fot. Marek Wieliński]

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła