Mini Cooper D
Trzy cylindry to nie grzech
Najnowsza generacja Mini łączy w sobie najlepsze cechy brytyjskiej wersji sprzed sześciu dekad i najnowszej technologii z Monachium. Czy jednak trzycylindrowy diesel ma tutaj sens?
Najnowsza generacja Mini łączy w sobie najlepsze cechy brytyjskiej wersji sprzed sześciu dekad i najnowszej technologii z Monachium. BMW tchnęło w tę małą legendę mnóstwo energii i elektroniczną armię czyniącą zeń na wskroś współczesny pojazd. Bardzo dobre właściwości jezdne promowane przez koncern jako gokartowe świetnie wpisują się w sportowe korzenie modelu.
Mini stworzyło segment premium aut miejskich i nie ma właściwie na rynku konkurencji. Włosi zaprojektowali model Ypsilon, który nie był w stanie nigdy zagrozić pozycji niemieckiego auta. Jedynie Audi z modelem A1 odniosło sukces na rynkach europejskich, ale trudno porównywać je z widocznym na zdjęciach autem. Trzydrzwiowy Cooper ma niewiele ponad 382 centymetry długości i niecałe 173 szerokości.