Mini Clubvan: niewielki dostawczak

Obraz
Źródło zdjęć: © Piotr Mokwiński

Jak pokazują ostatnie lata, niewielkie Mini może sprawdzić się w wielu dziedzinach życia. Niemieccy konstruktorzy poczynają sobie coraz śmielej. W zależności od rodzaju nadwozia, auto z technologią BMW, może służyć jako samochód rodzinny, wyścigowy, a ostatnio nawet dostawczy. Koncepcyjna wersja pojawiła się na targach w Genewie i trzeba przyznać, że wywołała spore zamieszanie.

Europejscy inżynierowie w niezwykły sposób zmierzyli się z tematem przewożenia towaru. Wszelkiej maści pick-upy, ciężarówki, czy klasyczne vany, znacznie różnią się od prezentowanego pojazdu. To Mini jest jedyne w swoim rodzaju. Stworzono je w bardzo prosty sposób. Za bazę posłużyła odmiana Clubman. Przedłużona płyta podłogowa idealnie komponowała się z wizją producenta. Duży rozstaw osi, podwójne drzwi z tyłu otwierane na zewnątrz i dodatkowe boczne, ułatwią załadunek zarówno dłuższych jak i krótszych przedmiotów. Przyciemnione szyby boczne, tylne nieprzezroczyste osłony wykonane z poliwęglanów, 17-calowe obręcze ze stopów lekkich i ciekawie wystylizowane detale, z pewnością podniosą atrakcyjność tego samochodu użytkowego.

Obraz
© (fot. Piotr Mokwiński)

Wewnątrz bardzo dobrze zagospodarowano przestrzeń. Aby zwiększyć możliwości przewozowe, usunięto kanapę, a tuż za fotelami umieszczono solidną gródź, zabezpieczającą kierowcę i jego współtowarzysza przed niepotrzebnym kontaktem z przewożonym ładunkiem. Co ciekawe, w tego typu pojazdach, przestrzeń bagażową pokrywa się drewnem, lub blachą, żeby ewentualne zniszczenia nie rzucały się w oczy. W tym przypadku, ewidentnie powiało klasą premium. W miejsce surowych materiałów, pojawiła się miękka i przyjemna w dotyku tkanina, która ma podkreślać wyjątkowość prezentowanego pojazdu.

Równie dobrze wygląda kabina pasażerska. Masywne siedzisko wraz z odpowiednio wyprofilowanym oparciem, powinno zagwarantować wystarczający komfort nawet w dłuższej trasie, natomiast kompletne wyposażenie z zakresu komfortu (automatyczna klimatyzacja, tempomat, elektryczne sterowanie szybami i rozbudowany system multimedialny), pozwoli cieszyć się tym autem na co dzień.

Obraz
© (fot. Piotr Mokwiński)

Nie znamy szczegółów dotyczących jednostek napędowych, ale możemy się spodziewać tych samych, które są dostępne w Clubmanie. Ponadto, z uwagi na bliźniacze podobieństwo z wcześniej wspomnianym modelem Mini, już wkrótce samochód powinien trafić na taśmy linii montażowej. Jego ceny poznamy zapewne w najbliższych tygodniach.

Piotr Mokwiński

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3