Lancia Ypsilon
Następnym mieszczuchem marki premium, który nie odniósł nigdy sukcesu na żadnym rynku europejskim (za wyjątkiem Włoch), jest Lancia Ypsilon drugiej generacji. Arystokratyczna Włoszka to w gruncie rzeczy Fiat Punto II opakowany designerskim nadwoziem jak i wnętrzem z bogatszym wyposażeniem. Seryjny ABS, tempomat czy pełna elektryka to aż nadto w segmencie miejskich pojazdów. Niestety owa prezencja, typowo kobieca, skutecznie przyczyniła się do nikłych wyników sprzedaży. Silniki w gamie Ypsilona II również pochodziły z magazynów wielkiego brata - Fiata. Podstawowy 1,2 l generował od 60 do 80 KM w zależności od zastosowanej głowicy. 95 KM wytwarzał topowy silnik benzynowy 1,4 l. Miano najoszczędniejszego bezapelacyjnie należy się jedynemu dieslowi, jednostka 1,3 JTD z mocą 70 KM sprawdza się doskonale.
Cena drugiej generacji od 10 000 zł.