VW Lupo
Wydawać by się mogło, że każdy pojazd stworzony w zakładach Volkswagena już w fazie projektu skazany jest na sukces. Niemcy zachęceni sukcesami i potrzebą stworzenia oszczędnego środka lokomocji rozpoczęli prace nad mniejszym bratem Polo. Do budowy Lupo wykorzystano skróconą płytę podłogową (rzecz jasna z Polo) wraz z elementami układu jezdnego. Wnętrze miało pomieścić dwie osoby oraz kolejną dwójkę w awaryjnej sytuacji. O bagażniku oczywiście nie ma nawet mowy - mamy za to 130-litrowy schowek za tylną ławką. Sztandarową odmianę stanowił ultra oszczędny Lupo 3L, wyposażony w skrzynię Tiptronic, aluminiowe panele nadwozia oraz diesla 1,2 TDI o mocy 61 KM. Ze względu na trudno dostępne części lepiej skupić się na pozostałych wariantach. Najsłabszego litrowego benzyniaka o mocy 50 KM warto zastąpić większym 1,4 (60, 75 lub 100 KM). Na czubku gamy umieszczono nowoczesną wersję 1,4 FSI 105 KM, jak i usportowioną GTI - 1,6 125 KM. Wysokoprężną listę silników uzupełniał wolnossący 1,7 SDI 60 KM i trzycylindrowy 1,4
TDI 75 KM.
Cena od 7000 zł.
Piotr Mokwiński
ll/sj/sj, moto.wp.pl