Mercedes X-Class - pickup z prestiżem

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

W przyszłym roku rozpocznie się sprzedaż pierwszego od lat, seryjnie produkowanego pickupa z logo Mercedesa. Na razie firma zaprezentowała dwie wersje studyjne modelu, który będzie powstawać w ramach współpracy z aliansem Nissan-Renault.

Kooperacja z francusko-japońskim konsorcjum już zdradza z kim nowy Mercedes będzie dzielił komponenty. Nissan Navara i RenaultAlaskan mają w rodzinie nowego brata. Ale ma być on o wiele bardziej wyrafinowany, lepiej wyposażony i znacznie bardziej prestiżowy od nich.

W ramach zapowiedzi nowości, niemiecka firma zaprezentowała właśnie dwa *prototypy *- Stylish Explorer (stylowy odkrywca) oraz Powerful Adventurer (mocarny wędrowiec), mające dawać obraz tego, czego mogą spodziewać się klienci w wersji seryjnej. Gdyby faktycznie auta z gwiazdą na masce zjeżdżały z taśmy w takim wyposażeniu i z takim wyglądem, to niewątpliwie zrobiłyby spore zamieszanie, na w sumie niewielkim rynku "miejskich" pickupów.

Niestety przyłapane już podczas testów egzemplarze X-klasy, mimo solidnego maskowania, bardziej przypominają NissanaNavarę, niż prezentowane obecnie prototypy. Ale niemiecka marka już nie raz pokazała, że potrafi zaskakiwać swoich klientów i być może jej ofertę faktycznie uzupełnią nieco futurystyczne pickupy.

Nie wiadomo jeszcze zbyt wiele o specyfikacjach technicznych X-klasy, ale ujawniono już, że te z góry cennika napędzane będą silnikami V6, standardowo współpracującymi z napędem 4x4 (w skromniejszych odmianach będzie to auto RWD). Zarówno ramowa konstrukcja, jak i mechaniczne wyposażenie auta, będą identyczne z tym, co oferuje Nissan Navara. W napędzie 4x4 znajdziemy zatem reduktor oraz elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego. Ładowność pickupa ze Stuttgartu to 1100 kg, a wersja z V6 bez trudu pociągnie 3,5-tonową przyczepę,

Znaczne różnice mają być w wyposażeniu auta, które Mercedes planuje dostosować do wymagań swoich klientów. Produkcja auta odbywać się będzie w hiszpańskim zakładzie Nissana (razem z Navarą i Alaskanem), a egzemplarze dla klientów w Ameryce południowej będą wyjeżdżać od 2018 r. z zakładu w Argentynie. planowane główne rynki zbytu to Argentyna, Brazylia, RPA, Australia, Nowa Zelandia i Europa od końca 2017 r. Nie ma planów dotyczących USA i Kanady, ale to nie jest zbyt przyjazny rynek dla tego rozmiaru pickupów. Nie wiadomo jeszcze co z Chinami, bo to także może być ciekawy rynek dla tego luksusowego pickupa.

moto.wp.pl/Borys Czyżewski

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne