Trwa ładowanie...

Mercedes X-Class - pickup z prestiżem

Mercedes X-Class - pickup z prestiżemŹródło: zdjęcie producenta
d3uamto
d3uamto

W przyszłym roku rozpocznie się sprzedaż pierwszego od lat, seryjnie produkowanego pickupa z logo Mercedesa. Na razie firma zaprezentowała dwie wersje studyjne modelu, który będzie powstawać w ramach współpracy z aliansem Nissan-Renault.

Kooperacja z francusko-japońskim konsorcjum już zdradza z kim nowy Mercedes będzie dzielił komponenty. Nissan Navara i RenaultAlaskan mają w rodzinie nowego brata. Ale ma być on o wiele bardziej wyrafinowany, lepiej wyposażony i znacznie bardziej prestiżowy od nich.

W ramach zapowiedzi nowości, niemiecka firma zaprezentowała właśnie dwa *prototypy *- Stylish Explorer (stylowy odkrywca) oraz Powerful Adventurer (mocarny wędrowiec), mające dawać obraz tego, czego mogą spodziewać się klienci w wersji seryjnej. Gdyby faktycznie auta z gwiazdą na masce zjeżdżały z taśmy w takim wyposażeniu i z takim wyglądem, to niewątpliwie zrobiłyby spore zamieszanie, na w sumie niewielkim rynku "miejskich" pickupów.

d3uamto

Niestety przyłapane już podczas testów egzemplarze X-klasy, mimo solidnego maskowania, bardziej przypominają NissanaNavarę, niż prezentowane obecnie prototypy. Ale niemiecka marka już nie raz pokazała, że potrafi zaskakiwać swoich klientów i być może jej ofertę faktycznie uzupełnią nieco futurystyczne pickupy.

Nie wiadomo jeszcze zbyt wiele o specyfikacjach technicznych X-klasy, ale ujawniono już, że te z góry cennika napędzane będą silnikami V6, standardowo współpracującymi z napędem 4x4 (w skromniejszych odmianach będzie to auto RWD). Zarówno ramowa konstrukcja, jak i mechaniczne wyposażenie auta, będą identyczne z tym, co oferuje Nissan Navara. W napędzie 4x4 znajdziemy zatem reduktor oraz elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego. Ładowność pickupa ze Stuttgartu to 1100 kg, a wersja z V6 bez trudu pociągnie 3,5-tonową przyczepę,

Znaczne różnice mają być w wyposażeniu auta, które Mercedes planuje dostosować do wymagań swoich klientów. Produkcja auta odbywać się będzie w hiszpańskim zakładzie Nissana (razem z Navarą i Alaskanem), a egzemplarze dla klientów w Ameryce południowej będą wyjeżdżać od 2018 r. z zakładu w Argentynie. planowane główne rynki zbytu to Argentyna, Brazylia, RPA, Australia, Nowa Zelandia i Europa od końca 2017 r. Nie ma planów dotyczących USA i Kanady, ale to nie jest zbyt przyjazny rynek dla tego rozmiaru pickupów. Nie wiadomo jeszcze co z Chinami, bo to także może być ciekawy rynek dla tego luksusowego pickupa.

moto.wp.pl/Borys Czyżewski

d3uamto
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3uamto
Więcej tematów