Mercedes SLK AMG
None
Mercedes SLK AMG
Wiosną 2008 do salonów wjechała kolejna generacja SLK, która ma podbudować mit małego SL. Wprawdzie, jak podali szefowie Mercedesa, zmianie uległo ponad 650 komponentów, ale najważniejsze nowości to: silnik 3500 ccm (wzrost mocy w stosunku do dotychczasowego SLK 350 o 33 KM), zmodernizowana jednostka w SLK 200 kompresor (wzrost mocy o 21 KM) i nowy układ kierowniczy.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Dla większości oglądających samochody bardzo pobieżnie, najważniejsze zmiany dotyczyć będą zapewne sylwetki. W tym zakresie nie ma jednak wielkich innowacji. Możemy jedynie dostrzec: nowy design przedniego zderzaka, stylizację tyłu z podkreślającym dynamikę dyfuzorem w zderzaku, przyciemniane klosze tylnych lamp, lusterka zewnętrzne z obudową, na której zamontowano kierunkowskazy z diodami LED, nieco zmodernizowany układ przycisków w kokpicie oraz zastosowanie nowej kierownicy.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Dla większości osób (nie tylko w Polsce, ale i na świecie) zakup modelu SL na zawsze pozostanie tylko marzeniem. Aby przybliżyć je ludziom - w roku 1996 zaproponowano mniejszego i tańszego Mercedesa - model SLK (litera K - niem. "kurzer" - oznacza: krótszy). Stał się on symbolem sportowych wersji, produkowanych przez koncern Mercedes-Benz.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Wiosną 2008 do salonów wjechała kolejna generacja SLK, która ma podbudować mit małego SL. Wprawdzie, jak podali szefowie Mercedesa, zmianie uległo ponad 650 komponentów, ale najważniejsze nowości to: silnik 3500 ccm (wzrost mocy w stosunku do dotychczasowego SLK 350 o 33 KM), zmodernizowana jednostka w SLK 200 kompresor (wzrost mocy o 21 KM) i nowy układ kierowniczy.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Jeszcze większą radość, każdemu w kogo żyłach zamiast krwi płynie benzyna, musi wywołać jazda wersją SLK 55 AMG. Silnik V8 o mocy 360 KM rozpędzał małego roadstera ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 4,9 sek. Jest to wartość zbliżona do osiągów motocykli, a zważywszy na fakt jazdy z "wiatrem we włosach" (w przeciwieństwie do motocykla, bez kasku) i z większą pewnością ochrony podczas wypadku, aż kusiło by wcisnąć gaz. Dodatkowo moment obrotowy w AMG wynosi 510 Nm, co pozwala przy minimalnym dodaniu gazu, przyspieszać w każdym terenie.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Jeszcze większą radość, każdemu w kogo żyłach zamiast krwi płynie benzyna, musi wywołać jazda wersją SLK 55 AMG. Silnik V8 o mocy 360 KM rozpędzał małego roadstera ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 4,9 sek. Jest to wartość zbliżona do osiągów motocykli, a zważywszy na fakt jazdy z "wiatrem we włosach" (w przeciwieństwie do motocykla, bez kasku) i z większą pewnością ochrony podczas wypadku, aż kusiło by wcisnąć gaz. Dodatkowo moment obrotowy w AMG wynosi 510 Nm, co pozwala przy minimalnym dodaniu gazu, przyspieszać w każdym terenie.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Jeszcze większą radość, każdemu w kogo żyłach zamiast krwi płynie benzyna, musi wywołać jazda wersją SLK 55 AMG. Silnik V8 o mocy 360 KM rozpędzał małego roadstera ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 4,9 sek. Jest to wartość zbliżona do osiągów motocykli, a zważywszy na fakt jazdy z "wiatrem we włosach" (w przeciwieństwie do motocykla, bez kasku) i z większą pewnością ochrony podczas wypadku, aż kusiło by wcisnąć gaz. Dodatkowo moment obrotowy w AMG wynosi 510 Nm, co pozwala przy minimalnym dodaniu gazu, przyspieszać w każdym terenie.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Sportowy styl podkreśla również nowy, 7-biegowy automat, który przy nowym układzie kierowniczym oraz specjalnie zaprojektowanym w pracowni akustycznej układzie wydechowym, zachęcał do jazdy z prędkościami znacznie większymi, niż pozwalają przepisy. Na krętych górskich drogach nie można było jednak rozwinąć dużej prędkości i fakt jej ograniczenia do 250 km/h, musimy przyjąć jako pewnik.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Sportowy styl podkreśla również nowy, 7-biegowy automat, który przy nowym układzie kierowniczym oraz specjalnie zaprojektowanym w pracowni akustycznej układzie wydechowym, zachęcał do jazdy z prędkościami znacznie większymi, niż pozwalają przepisy. Na krętych górskich drogach nie można było jednak rozwinąć dużej prędkości i fakt jej ograniczenia do 250 km/h, musimy przyjąć jako pewnik.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Przy tradycyjnej jedzie na autostradzie, czy na drodze, gdy ruchy koła kierownicy są minimalne (dane konstrukcyjne zakładają skręt o maksimum 15 stopni) - reakcja kół kierowanych jest identyczna, jak w tradycyjnym pojeździe. Jednakże większy obrót kołem kierownicy zmniejsza promień skrętu. W efekcie na krętej szosie obok Monte Carlo, przejazd zawijasami, mającymi po 180 stopni nie wymagał dużego skrętu kołem kierownicy i odrywania od niej rąk.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Jeżeli Mercedes w wersji AMG jest dla kogoś za mało sportowy, można jeszcze dokupić tzw. Performance Package, obejmujący nowe elementy układu hamulcowego, zmienione zawieszenie i parametry silnika. SLK AMG z tym pakietem może osiągać 280 km/h.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Dla większości oglądających samochody bardzo pobieżnie, najważniejsze zmiany dotyczyć będą zapewne sylwetki. W tym zakresie nie ma jednak wielkich innowacji. Możemy jedynie dostrzec: nowy design przedniego zderzaka, stylizację tyłu z podkreślającym dynamikę dyfuzorem w zderzaku, przyciemniane klosze tylnych lamp, lusterka zewnętrzne z obudową w której zamontowano kierunkowskazy z diodami LED, nieco zmodernizowany układ przycisków w kokpicie oraz zastosowanie nowej kierownicy.
* WIĘCEJ O AUCIE *
Mercedes SLK AMG
Jeszcze większą radość, każdemu w kogo żyłach zamiast krwi płynie benzyna, musi wywołać jazda wersją SLK 55 AMG. Silnik V8 o mocy 360 KM rozpędzał małego roadstera ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 4,9 sek. Jest to wartość zbliżona do osiągów motocykli, a zważywszy na fakt jazdy z "wiatrem we włosach" (w przeciwieństwie do motocykla, bez kasku) i z większą pewnością ochrony podczas wypadku, aż kusiło by wcisnąć gaz. Dodatkowo moment obrotowy w AMG wynosi 510 Nm, co pozwala przy minimalnym dodaniu gazu, przyspieszać w każdym terenie.
* WIĘCEJ O AUCIE *