Pierwszy Mercedes ML ze znaczkiem AMG zadebiutował w 1999 roku. 12 lat później na rynek wkracza nowe wcielenie tego modelu, który pod każdym względem przerasta swojego protoplastę.
ML 63 AMG napędza podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 5,5 l, o mocy 525 KM i maksymalnym momencie obrotowym 700 Nm. W stosunku do poprzedniej generacji oznacza to przyrost - odpowiednio - o 15 KM i o 70 Nm. Jeszcze większym potencjałem dysponuje wariant z opcjonalnym pakietem AMG Performance. Za sprawą zwiększonego ciśnienia doładowania generuje on moc 557 KM i maksymalny moment obrotowy 760 Nm.
Widlasty motor wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, układ ECO start/stop, aluminiową skrzynię korbową, cztery zawory na cylinder, wodno-powietrzny system chłodzenia powietrza doładowującego oraz system zarządzania alternatorem. Siła napędowa płynie do czterech kół za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, wyposażonej w trzy programy jazdy i funkcję "międzygazu" podczas redukcji przełożenia.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,8 s (wersja z pakietem AMG Performance - 4,7 s), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Obie odmiany zużywają średnio 11,8 l/100 km.
Nowy ML 63 AMG dysponuje permanentnym napędem na cztery koła 4MATIC z rozdziałem momentu obrotowego między osiami 40:60 oraz elektronicznym systemem kontroli trakcji 4ETS. W konstrukcji podwozia zastosowano zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z adaptacyjnym systemem amortyzacji połączone z układem aktywnej stabilizacji przechyłów. Optymalny komfort jazdy zapewniają trzy tryby pracy zawieszenia: Comfort, Sport i Manual. W celu dodatkowej poprawy stabilności, przy wyższych prędkościach ML 63 AMG automatycznie zmniejsza prześwit.
Samochód porusza się na 5-ramiennych, lekkich obręczach o średnicy 20 cali z oponami 265/45 R20. W opcji dostępne jest ogumienie w rozmiarze 295/35 R21 z aluminiowymi felgami AMG o średnicy 21 cali. Przy wszystkich kołach zamontowano wentylowane tarcze hamulcowe (o wymiarach 390 x 36 mm z przodu i 345 x 26 mm z tyłu).
Wewnątrz na kierowcę czeka elektrycznie regulowany sportowy fotel AMG oraz czteroramienna kierownica AMG Performance z aluminiowymi manetkami do zmiany biegów. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje również m.in.: zaawansowany system audio, układ monitorowania ciśnienia w oponach, elektrycznie sterowane okno dachowe, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie sterowaną tylną klapę, system rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń, nagłośnienie harman/kardon Logic 7, tuner TV czy drewniane wstawki.
Nowe wcielenie ML 63 AMG trafi na rynek w kwietniu 2012 roku. Ceny modelu w Polsce zaczyna się od 503 500 PLN Brutto.