Mercedes Klasy V: luksusowy van
Mercedes Klasy V mieści do ośmiu osób i łączy funkcjonalność z jakością, komfortem, wydajnością oraz poziomem bezpieczeństwa. Duży van może stać się limuzyną wyposażoną w udogodnienia znane z luksusowej Klasy S.
Dwie linie wyposażenia (Klasa V oraz Klasa V Avantgarde), dedykowane im pakiety Exterior Sports i Interior Design, dwa rozstawy osi (3200 lub 3430 milimetrów), trzy długości karoserii (od 4895 do 5370 milimetrów), trzy wersje silnikowe oraz liczne elementy opcjonalne sprawiają, że nowego vana można dopasować do wszelkich gustów i wymagań. To samochód spełniający zróżnicowane potrzeby - przydatny dla rodzin oraz osób, które potrzebują przestronnego wnętrza w celach rekreacyjnych. Sprawdzi się też jako luksusowy pojazd do przewozu VIP-ów lub hotelowych gości.
Liczne konfiguracje ustawienia tylnych siedzeń pomagają spełnić zróżnicowane wymagania. Standardowo, Klasa V wyposażona jest w cztery osobne fotele z podłokietnikami w dwóch rzędach. Udoskonalone mechanizmy sprawiają, że ich oparcia można błyskawicznie złożyć i z łatwością dostać się do tylnej części kabiny. Za dopłatą pomiędzy indywidualnymi siedzeniami w środkowym rzędzie może być zamontowany rozkładany stół z dwoma odpornymi na zarysowania blatami.
Osobne fotele w obu rzędach można zastąpić dwuosobową kanapą z dwuczęściowym, składanym oddzielnie oparciem lub trzyosobową kanapą z dwuczęściowym siedziskiem i trzyczęściowym oparciem. Jej zewnętrzne, prawe miejsce może być pochylone do przodu lub zdemontowane; złożyć można również całą kanapę w celu wygospodarowania przestrzeni na większe bagaże. W celach noclegowych Klasę V można wyposażyć w trzyosobową kanapę sypialną w ostatnim rzędzie. Pod łóżkiem, które przy okazji funkcjonuje jako drugi poziom załadunku, znajdują się dodatkowe szuflady. Miejsce do przechowywania bagażu wygospodarowano także pod pozostałymi rodzajami siedzeń.
W chwili debiutu Klasa V będzie dostępna z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,1 litra, uzbrojonym w dwustopniowe turbodoładowanie. Występuje w trzech wersjach mocy – w bazowej odmianie V 200 CDI osiąga moc 136 KM i 350 Nm maksymalnego momentu, zużywając średnio 6,0 l/100 km. Wariant V 220 CDI generuje moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm. To o 20 Nm więcej niż w poprzedniku, i to przy średnim zużyciu oleju napędowego mniejszym o około 2 l/100 km. Topową wersję V 250 BlueTEC napędza jednostka o mocy 190 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego - takimi samymi parametrami legitymował się stosowany wcześniej motor V6.