| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9437/klasa-e-merc-2006-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Po czterech latach, podczas których wyprodukowano blisko milion egzemplarzy, Mercedes-Benz przedstawił nowe wcielenie Klasy E, modelu który znajduje się w centrum oferty producenta luksusowych samochodów. Choć pozycja rynkowa Klasy E nie jest już tak silna, jak w minionych dekadach, to nadal to auto stanowi dla wielu kwintesencję limuzyny.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9437/klasa-e-merc-2006-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Widać wyraźnie, że projektanci chcieli, by jazda nowym Mercedesem Klasy E przypominała sex w XXI wieku. ...czyli była emocjonująca, urozmaicona gadżetami, ale bezpieczna. Emocje ma budzić dynamiczna, bardziej drapieżna powierzchowność limuzyny i mocniejsze silniki – widać, że Mercedes czuje oddech BMW na karku i odchodzi od właściwej dla siebie zachowawczej stylistyki. Linia nadwozia nowa limuzyny Klasy E bo wznosi się nieco ku tyłowi, przez co zyskuje lekkości.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9437/klasa-e-merc-2006-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | Limuzyna szczyci się rozwiązaniami zaczerpniętymi z Klasy S, m. in. Systemem Pre-Safe, który rozpoznaje mająca nieuchronnie nastąpić kolizję i aktywizuje systemy pasywnego bezpieczeństwa (np. napinacze pasów). W razie uderzenia w tył pojazdu system Neck-Pro przesuwa do przodu zagłówki, by maksymalnie zbliżyć się do głowy i tym samym redukować siłę uderzenia. Jeśli komputer pokładowy zanalizuje sytuacje w ten sposób, że prawdopodobnie dojdzie do zderzenia z pojazdem z przodu, to tylne światła stopu zaświecą się jeszcze intensywniej, by natychmiast ostrzec kierowcę jadącego z tyłu.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Jako, że Mercedes-Benz Klasy E jest w samym centrum oferty marki, więc może być dostępny w bardzo wielu odmianach: oferowanych będzie aż 29 różnych jego wersji (16 limuzyn i 13 kombi). Gama silników obejmuje motory o mocy od 136 KM do 514 KM.