Mercedes Klasy C z "kufrem"
Na rynku debiutuje nowy Mercedes w praktycznej wersji Kombi. Połączenie komfortu i praktycznego nadwozia to od lat specjalność niemieckiej marki.
Nowy model mierzy 4702 mm długości, więc jest aż o 96 mm dłuższy od poprzednika. Z kolei rozstaw osi zwiększył się o 80 mm do 2840 mm. Kombi dzieli przedni pas oraz przednią część nadwozia do słupka B z wersją sedanem obecnej generacji, natomiast cały tył został zaprojektowany od podstaw. Dzięki temu stylistom Mercedesa udało się uzyskać płynną linię boczną oraz dynamiczne proporcje.
Bagażnik, czyli najważniejszy element każdego kombi, nie imponuje pojemnością. Standardowo oferuje 490 litrów, a po rozłożeniu tylnych siedzeń - 1510 litrów. Nowoczesne kompakty, jak chociażby Honda Civic Tourer, pozwolą zapakować do „kufra” o wiele więcej. Atutem Mercedesa są oparcia tylnej kanapy dzielone w proporcjach 40/20/40 oraz elektrycznie składane zagłówki. W opcji dostępna jest funkcja Hands-Free Access, dzięki której pokrywa bagażnika otwiera się automatycznie po wykonaniu przez użytkownika odpowiedniego ruchu stopą pod tylnym zderzakiem.
W gamie jednostek napędowych początkowo oferowane będą trzy wersje: C 220 BlueTEC z 2,2-litrowym, 4-cylindrowym dieslem o mocy 170 KM (400 Nm), C 180 z silnikiem benzynowym 1,6 rozwijającym 156 KM i 250 Nm oraz C 200 z motorem 2,0 generującym 184 KM i 300 Nm. W przyszłości pojawią się mocniejsze motory benzynowe i wysokoprężne (odpowiednio 333 i 204 KM) oraz dwie hybrydy z oznaczeniem C300 BlueTEC HYBRID oraz C350 BlueTEC HYBRID.
Napęd będzie przekazywany na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub siedmiobiegowego automatu 7G-Tronic Plus. W opcji dostępny jest napęd na cztery koła 4Matic. Sprzedaż nowego Mercedesa Klasy C Kombi rusza we wrześniu 2014 roku.
(źródło: Mototarget.pl)