Mercedes Klasy A 

Niemiecki kompakt powinien oczarować zwłaszcza młode osoby z grubym portfelem, gdyż na pewno nie będzie tani

Obraz
Źródło zdjęć: © Piotr Mokwiński

/ 7Drżyjcie kompakty premium!

Obraz
© Piotr Mokwiński

Poprzednia generacja Klasy A niczym szczególnym nie zachwycała. Samochód przypominający wyglądem miejskiego mikrovana cenili sobie przede wszystkim ludzie starsi. Wraz ze zbliżającą się wielkimi krokami oficjalną premierą najnowszego wcielenia, Mercedes postanowił zerwać z przeszłością i nastawić się na zupełnie nową grupę odbiorców. Niemiecki kompakt powinien oczarować zwłaszcza młode osoby z grubym portfelem, gdyż na pewno nie będzie tani.

Jego kształty zyskały na drapieżności. Zwarte nadwozie wyróżnia się dynamicznymi przetłoczeniami i detalami, których nie powstydziłyby się znacznie bardziej sportowe konstrukcje. Do zewnętrznego oświetlenia zaprzęgnięto diodową technologię, zaś między przednie reflektory zawitał mocno przeprojektowany grill zaznaczający rasowy charakter modelu. Profil boczny i tył pojazdu tworzą spójną całość, natomiast dwa niezależne zwieńczenia układu wydechowego wespół z 18-calowymi obręczami ze stopów lekkich, stanowić będą opcjonalne wyposażenie mocniejszych wersji.

/ 7Drżyjcie kompakty premium!

Obraz
© Piotr Mokwiński

Nieco mniej polotu odnajdziemy wewnątrz. Projekt deski rozdzielczej wygląda znajomo z uwagi na podobieństwo z kokpitem znanym z Klasy B. Niemniej, prezentuje się on niezwykle elegancko. Bardzo wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz ciekawa stylizacja sugerują nam na każdym kroku, że mamy styczność z klasycznym przedstawicielem klasy premium. Czytelność wskaźników i ekranu nawigacji nie nastręcza najmniejszych trudności. Podobnie ma się rzecz z dostępem do wszelkich urządzeń pokładowych.

/ 7Drżyjcie kompakty premium!

Obraz
© Piotr Mokwiński

Pokrętła sterujące automatyczną klimatyzacją, czy zestawem multimedialnym rozgryziemy w mig. Możliwość bogatej konfiguracji to cecha charakterystyczna Mercedesa. Jeśli dysponujemy odpowiednią ilością gotówki, doposażymy nasz egzemplarz w panoramiczne okno dachowe, ciekłokrystaliczny ekran wyświetlający między innymi wskazania nawigacji satelitarnej, jak i biksenonowe światła poprawiające widoczność w nocy.

/ 7Drżyjcie kompakty premium!

Obraz
© Piotr Mokwiński

Komfortowe wnętrze i stosunkowo przestronne wnętrze to nie koniec zalet niemieckiego kompaktu. Jego atuty odnajdziemy również pod maską. Producent przewidział trzy opcje benzynowe i tyle samo wysokoprężnych. Wśród odmian zasilanych etyliną, najsłabsza jednostka generuje 116 koni mechanicznych, zaś najmocniejsza aż 211. Najrozsądniejszy wydaje się diesel o oznaczeniu A 200 CDI. Z pojemności 1.8 litra, uzyskuje 136 KM i 300 Nm momentu obrotowego. To wartości w zupełności wystarczające do sprawnego i ekonomicznego przemieszczania. W cyklu mieszanym, auto nie powinno zużywać więcej, niż 5.5 litra na 100 km.

/ 7Drżyjcie kompakty premium!

Obraz
© Piotr Mokwiński

Na liście wyposażenia dodatkowego, znalazło się miejsca dla napędu na obie osie i kilku wariantów zestrojenia zawieszenia. To już propozycje dla najbardziej wymagających klientów, ceniących sobie świetne właściwości jezdne i bezpieczeństwo. W tej ostatniej sprawie, warto jeszcze wspomnieć o systemie ostrzegania przed kolizją sygnałem dźwiękowym i wizualnym, a także o układzie uruchamiającym hamulce i przygotowującym kierowcę wraz z samochodem na możliwość uderzenia w poprzedzający pojazd.

Cały powyższy zestaw pojawi się w lokalnych przedstawicielstwach pod koniec bieżącego roku. Póki co, musimy zadowolić się prezentacją w Genewie i z niecierpliwością oczekiwać debiutującej kolejnego generacji klasy A. Ceny poznamy zapewne w ostatnich dniach wakacji.

/ 7Drżyjcie kompakty premium!

Obraz
© Piotr Mokwiński

Na liście wyposażenia dodatkowego, znalazło się miejsca dla napędu na obie osie i kilku wariantów zestrojenia zawieszenia. To już propozycje dla najbardziej wymagających klientów, ceniących sobie świetne właściwości jezdne i bezpieczeństwo. W tej ostatniej sprawie, warto jeszcze wspomnieć o systemie ostrzegania przed kolizją sygnałem dźwiękowym i wizualnym, a także o układzie uruchamiającym hamulce i przygotowującym kierowcę wraz z samochodem na możliwość uderzenia w poprzedzający pojazd.

Cały powyższy zestaw pojawi się w lokalnych przedstawicielstwach pod koniec bieżącego roku. Póki co, musimy zadowolić się prezentacją w Genewie i z niecierpliwością oczekiwać debiutującej kolejnego generacji klasy A. Ceny poznamy zapewne w ostatnich dniach wakacji.

/ 7Drżyjcie kompakty premium!

Obraz
© Piotr Mokwiński

Na liście wyposażenia dodatkowego, znalazło się miejsca dla napędu na obie osie i kilku wariantów zestrojenia zawieszenia. To już propozycje dla najbardziej wymagających klientów, ceniących sobie świetne właściwości jezdne i bezpieczeństwo. W tej ostatniej sprawie, warto jeszcze wspomnieć o systemie ostrzegania przed kolizją sygnałem dźwiękowym i wizualnym, a także o układzie uruchamiającym hamulce i przygotowującym kierowcę wraz z samochodem na możliwość uderzenia w poprzedzający pojazd.

Cały powyższy zestaw pojawi się w lokalnych przedstawicielstwach pod koniec bieżącego roku. Póki co, musimy zadowolić się prezentacją w Genewie i z niecierpliwością oczekiwać debiutującej kolejnego generacji klasy A. Ceny poznamy zapewne w ostatnich dniach wakacji.

Piotr Mokwiński

tb/

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy