Mercedes GLK 350 CDI 4MATIC

None

Obraz

/ 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Mając do dyspozycji kilkaset tysięcy złotych, rzadko kiedy rozważamy kupno SUV-a klasy Premium. Zazwyczaj w grę wchodzą reprezentacyjne limuzyny z mocnymi jednostkami wysokoprężnymi pod maską i nierzadko napędem na obie osie. Jeśli jednak ktoś z uporem maniaka pragnie siedzieć nieco wyżej niż inni i podziwiać krajobraz z lepszej perspektywy, to właśnie dla niego Mercedes przygotował niszowego, przynajmniej w Polsce, GLK.

/ 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Model obecny na światowych rynkach od 2008 r., zdecydowanie wyróżnia się na tle najgroźniejszych konkurentów w postaci BMW X3, tudzież Audi Q5. Projektanci postawili na oryginalność, która nie każdemu przypadnie do gustu. Najmniejszy w ofercie SUV przyciąga spojrzenia charakterystycznymi, kanciastymi kształtami.

/ 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Mało w nim krągłości, dzięki czemu nikt na ulicy nie będzie miał wątpliwości, iż ma do czynienia z produkowanym w Niemczech pojazdem rekreacyjnym. Wydatna osłona chłodnicy z trójramienną gwiazdą wkomponowaną w środek, dynamiczne przetłoczenia na drzwiach i niemalże pionowa klapa bagażnika, to najbardziej rozpoznawalne wyróżniki GLK, które mają sugerować podobieństwo do większych i droższych SUV-ów Mercedesa.

/ 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Napęd na cztery koła zwiększa stabilność, natomiast parametry rozdzielane między obie osie w stosunku 55:45, gwarantują świetne właściwości trakcyjne. Mercedesowi nie są straszne ostre łuki, czy gonitwa po niemieckich autostradach z prędkościami oscylującymi w okolicach 200 km/h. Niechętnie przechylające się nadwozie i mocno wspomagany, ale wciąż precyzyjny układ kierowniczy, ułatwiają dynamiczne pokonywanie odcinków specjalnych.

/ 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Jeśli ktoś zapędzi się poza utwardzone szlaki, także się nie zawiedzie, ale niech nie oczekuje od tego samochodu zbyt wiele. Zwiększony prześwit do 20 centymetrów, 22-stopniowy kąt natarcia, zejścia wynoszący 25 i brodzenie w wodzie do głębokości 30 cm, umożliwi odrobinę szaleństwa na leśnych trasach. Na trudniejsze warunki przewidziano model G.

/ 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Mało w nim krągłości, dzięki czemu nikt na ulicy nie będzie miał wątpliwości, iż ma do czynienia z produkowanym w Niemczech pojazdem rekreacyjnym. Wydatna osłona chłodnicy z trójramienną gwiazdą wkomponowaną w środek, dynamiczne przetłoczenia na drzwiach i niemalże pionowa klapa bagażnika, to najbardziej rozpoznawalne wyróżniki GLK, które mają sugerować podobieństwo do większych i droższych SUV-ów Mercedesa.

/ 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

To do czego przyzwyczajają nas producenci klasy Premium, to bogactwo rozmaitych akcesoriów indywidualizujących do granic możliwości każdy z nabywanych egzemplarzy. Nie inaczej jest w tym przypadku, gdzie testowy model wyposażono w szereg opcji, maksymalnie podnoszących wygodę codziennego użytkowania.

/ 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Rzadko widuje się GLK z kompletem pasażerów i chyba słusznie, bo najwięcej frajdy z jazdy tym modelem czerpie kierowca. Zasiadając w nieźle wyprofilowanym fotelu, można odnieść wrażenie bliskości z samochodem i błyskawicznej gotowości do uruchomienia silnika i wybrania się w pierwszą trasę. Faktycznie, nie ma co czekać, bo jednostka napędowa i konfiguracja układu jezdnego, zachęcają do maksymalnego wykorzystania potencjału zaawansowanej konstrukcji.

/ 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Przedział pasażerski zaopatrzono w dwa monitory LCD przytwierdzone do zagłówków, kamerę cofania z czujnikami z przodu i z tyłu samochodu, niezłe nagłośnienie Harman Kardon, przeszklony dach, czy chociażby trójstrefową klimatyzację. Naturalnie, każdy z tych elementów wymaga odpowiednio zasobnego portfela potencjalnego klienta.

10 / 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Dopełnieniem niewielkich rozmiarów kabiny jest 450-litrowy bagażnik, nadrabiający regularnymi kształtami, niezbyt pokaźną pojemność. Podobnie ma się rzecz z ergonomią. Osoby, które po raz pierwszy mają styczność z niemieckim producentem, nie od razu połapią się w obsłudze wszelkich urządzeń pokładowych. Dla wielu, niezbędnym okaże się lektura instrukcji obsługi.

11 / 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

Mercedes dobrze też wypada pod względem zastosowanych materiałów wykończeniowych. Dominują miękkie w dotyku plastiki, sprawiające wrażenie bardzo solidnych i nienagannie spasowanych. Nieco mniej korzystnie przedstawia się sytuacja przestrzeni dostępnej dla pasażerów. O ile na wygodnych przednich fotelach nikt nie powinien mieć trudności z przyjęciem dogodnej pozycji, tak z tyłu wyższym podróżującym zabraknie nieco miejsca na nogi.

12 / 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

To do czego przyzwyczajają nas producenci klasy Premium, to bogactwo rozmaitych akcesoriów indywidualizujących do granic możliwości każdy z nabywanych egzemplarzy. Nie inaczej jest w tym przypadku, gdzie testowy model wyposażono w szereg opcji, maksymalnie podnoszących wygodę codziennego użytkowania.

13 / 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

To do czego przyzwyczajają nas producenci klasy Premium, to bogactwo rozmaitych akcesoriów indywidualizujących do granic możliwości każdy z nabywanych egzemplarzy. Nie inaczej jest w tym przypadku, gdzie testowy model wyposażono w szereg opcji, maksymalnie podnoszących wygodę codziennego użytkowania.

14 / 14Luksus na podwyższeniu

Obraz
© Piotr Mokwiński

To do czego przyzwyczajają nas producenci klasy Premium, to bogactwo rozmaitych akcesoriów indywidualizujących do granic możliwości każdy z nabywanych egzemplarzy. Nie inaczej jest w tym przypadku, gdzie testowy model wyposażono w szereg opcji, maksymalnie podnoszących wygodę codziennego użytkowania.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy