PoczÄ tek nowego rozdziaĆu
ML zostaĆ odesĆany do archiwum. Niemieccy marketingowcy doszli do wniosku, ĆŒe czas najwyĆŒszy zerwaÄ ze starÄ nazwÄ . A szkoda, bo to prekursor wĆrĂłd luksusowych SUV-Ăłw. Ojciec segmentu w tym roku otrzymaĆ nowe imiÄ â GLE. Nie jest jednak zaprojektowanym od podstaw autem, a jedynie mocno zmodernizowanym, wspomnianym wczeĆniej modelem ML. Mimo odciÄcia od poprzednika, zachowaĆ jego najwaĆŒniejsze zalety. Potrafi brodziÄ w wodzie do 60 cm, ma pneumatyczne zawieszenie regulowane w zakresie 8,5 cm, a takĆŒe mocnego i oszczÄdnego diesla V6. To powinno wystarczyÄ, aby nawiÄ zaÄ walkÄ z Volvo XC90, Audi Q7 oraz BMW X5.
Modernizacja Mercedesa objÄĆa gĆĂłwnie front pojazdu. To wĆaĆnie z przodu znajdziemy najwiÄcej zmian i nawiÄ zaĆ do najnowszego jÄzyka stylistycznego marki. W reflektorach umieszczono w peĆni diodowe oĆwietlenie, przeprojektowano zderzak i w potÄĆŒnych rozmiarĂłw grill wkomponowano rĂłwnie duĆŒy emblemat producenta. 482-centymetrowe postawiono na 20-calowych obrÄczach ze stopĂłw lekkich dostÄpnych w pakiecie AMG i zaopatrzono w dwie niezaleĆŒne koĆcĂłwki ukĆadu wydechowego. GLE wyglÄ da atrakcyjnie i jednoczeĆnie bardzo klasycznie, nawiÄ zujÄ c do pierwszej generacji wprowadzonej pod koniec lat 90. Lakier metaliczny wymaga dopĆaty w wysokoĆci blisko 5 tysiÄcy zĆotych.