Mercedes C63 AMG

None

Obraz

/ 9Biały anioł

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Już sam wygląd C 63 AMG robi wrażenie: szeroki, przyklejony do drogi. Pokrywa silnika z wybrzuszeniami wskazuje na sportowe DNA Mercedesów, znanych z wyścigów DTM. Gdy dodamy do tego, że pod masą ukryto silnik V8 6.3 AMG, rozwijający moc 457 KM, szacunek patrzących sięga zenitu.

/ 9Biały anioł

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Przy pierwszym spotkaniu z Mercedesem C 63AMG nasuwają dwie sprzeczności. Na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykły model klasy C, a sportowa dusza pozostaje ukryta. Pozornie ta sama karoseria, ten sam design co w nowej klasie C, ale poszerzone błotniki, maska z dwoma wyraźnie zaznaczonymi wybrzuszeniami, szeroko rozstawione lampy przeciwmgłowe, boczne odpowietrzniki służące jako wylot gorącego powietrza z chłodnic oleju czy tylny panel z żeberkami dyfuzora oraz układ wydechowy z bliźniaczymi, chromowanymi końcówkami wylotu nie pozostawiają wątpliwości. To nie jest Mercedes dla jeżdżącego wolno i spokojnie starszego pana.

/ 9Biały anioł

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Silnik V8 6.3 AMG generujący moc 457 KM przy 6800 obr./min. wywodzi się wprost z wyścigów DTM. Jego protoplastą jest wyścigowa wersja modelu AMG Klasy C, którego silnik dysponuje mocą 470 KM. Także moment obrotowy osiągany przez tę jednostkę sprawia, że pojazd nie musi obawiać się konkurencji. Maksymalna wartość 600 Nm przy 5000 obr./min. i ponad 500 Nm dostępnych w zakresie już od 2000 do 6250 obr./min. to warunki idealne, by uzyskać przyspieszenie wciskające w fotel z siłą strongmana.

/ 9Biały anioł

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Na publicznych drogach można wprawdzie poczuć doskonałe przyspieszenie, a specjalnie przekonstruowane zawieszenie ze zwiększonym rozstawem kół o wymiarach 235/40R18 (z przodu) i 255/35R18 (z tyłu) gwarantuje doskonałą przyczepność, ale przejazd przez ulice z poprzecznymi pęknięciami nie należy do przyjemności. Jazda wąskimi, krętymi drogami pozwalała wprawdzie na odrobinę szaleństwa, bo wielotłoczkowe zaciski hamulców AMG z tarczami o średnicy 360 mm (z przodu) i 320 mm (z tyłu) działają podobnie, jak w samochodach wyczynowych, ale jest to model idealny na tor albo niemieckie autostrady (te bez ograniczeń prędkości). Na więcej na zwykłych drogach nie pozwala zdrowy rozsądek.

/ 9Biały anioł

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Pierwszym zaskoczeniem dla jeżdżących cywilnymi samochodami jest mnogość ustawień parametrów jazdy. Możemy wybierać spośród kilku trybów pracy silnika, układu kierowniczego, zawieszenia i skrzyni biegów: „Warm Up” (rozgrzewka), „Set Up” (ustawienia) oraz „RACE” (wyścig), a uruchamianie poszczególnych etapów odbywa się przyciśnięciem guzików umieszczonych na kierownicy. Aktywacja trybu „Warm Up” skutkuje wyświetleniem temperatury oleju silnikowego i płynu chłodzącego, dzięki „Set Up” poznamy bieżące ustawienie trybów pracy ESP oraz układu przeniesienia napędu („S”, „C” bądź „M”). Tryb „RACE” daje dostęp to funkcji RACETIMER, przy pomocy której kierowca, może mierzyć czasy okrążeń podczas sportowej jazdy na torze.

/ 9Biały anioł

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

Z silnikiem współpracuje układ przeniesienia napędu o nazwie AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Wyposażony jest w kierownicę z manetkami zmiany przełożeń i trzy tryby pracy: „S” (sportowy), „C” (komfortowy) i „M” (manualny) różniące się od siebie charakterystyką i szybkością przełożeń: zmiana biegu podczas jazdy w trybie sportowym dokonuje się około 30 procent szybciej niż w trybie "C", oraz o ok. 50 procent szybciej niż podczas korzystania z trybu ręcznego. Wystarczy nacisnąć guzik, aby wybrać żądany program jazdy.

/ 9Biały anioł

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

O tym, że nie jest to samochód dla zwykłego użytkownika przekonamy się także po otwarciu drzwi. Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i inicjałami AMG ręcznie obszyte skórą, trójramienna kierownica o spłaszczonej dolnej części obręczy oraz dwie srebrne manetki zmiany biegów umieszczone za kierownicą zapowiadają ponadprzeciętne wrażenia z jazdy. Siadając za kółkiem nie mam wątpliwości – to nie jest samochód dla każdego.

/ 9Biały anioł

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

System ESP pracuje w trzech trybach: „ESP ON”, „ESP SPORT”, oraz „ESP OFF”. ESP ON gwarantuje stabilną, bezpieczną jazdę. ESP Sport pozwala na kontrolowane poślizgi, a trybu ESP OFF - jak mnie ostrzegano - lepiej używać tylko na torze. Istotnie, możliwości tego samochodu da się wykorzystać tylko w takim miejscu. Przyspieszenie 0-100 km/h w 4,5 s. oraz prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie) to wartości, które podczas normalnej eksploatacji są nieosiągalne.

/ 9Biały anioł

Obraz
© Bogusław Korzeniowski

C 63 AMG na naszych drogach nie rozwinie w pełni skrzydeł. Może tylko służyć zaspokojeniu ego za jedyne... 327 000 zł.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro