Mercedes-Benz Vito
Już nie taki roboczy
Auta o przeznaczeniu roboczym zmieniają się w bardziej osobowe, co nie powinno być dla nikogo tajemnicą. Trzecia generacja Vito stała się bardziej uniwersalna
Auta o przeznaczeniu roboczym zmieniają się w bardziej osobowe, co nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem. Trzecia generacja Vito stała się bardziej uniwersalna, występuje w trzech długościach nadwozia i z dwoma silnikami o pięciu wariantach mocy. Dzięki temu, przedsiębiorcy już nie muszą kupować drugiego auta dla rodziny, bo Mercedes może z powodzeniem pełnić także tę bardziej reprezentacyjną funkcję.
W bazowym wariancie, karoseria mierzy 4,9 metra długości przy rozstawie osi na poziomie 320 centymetrów. W swoim wnętrzu zmieści w przestrzeni ładunkowej aż 5,8 metra sześciennego towaru. Z boku wygospodarowano miejsce na przesuwne drzwi, pozwalające włożyć do środka przedmioty o szerokości 961 milimetrów. Takie same drzwi z drugiej strony występują w katalogu jako opcja. Do dyspozycji klienta też pozostawiono wybór w kwestii tylnej części. Najtańsze i jednocześnie najbardziej popularne rozwiązanie stanowi ogromnych rozmiarów klapa. Można ją zastąpić podwójnymi drzwiami skrzydłowymi gwarantującymi znacznie lepszy dostęp.
Dla bardziej wymagających, przygotowano wersje Long (5,14 m) i Extra-Long (5,34 m). Ich możliwości transportowe to 6,3 oraz 6,9 m3. We wcześniejszej generacji mieliśmy również do czynienia z odmianą z podwyższanym dachem, jednak z uwagi na znikome zainteresowanie klientów takim wariantem, zdecydowano się wycofać ją z oferty. Warto także zaznaczyć fakt, że zwiększyła się ładowność względem poprzednika aż o 120 kilogramów - maksymalnie 1369 kg. Samochód występuje jako Panel Van, Mixto (wersja półprzeszklona) i prorodzinny Tourer.