| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9944/mercedes-slr-2006-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Mercedes-Benz przygotował jeszcze silniejszą i jeszcze szybszą modelu SLR, który w swej „podstawowej” wersji jest najszybszym sprzedawanym w Polsce samochodem. Jubileuszowa seria dysonuje mocą maksymalną 650 KM, zamiast „standardowych” 626 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9944/mercedes-slr-2006-04.jpeg',550,412) ) |
| --- | Nazwa serii „722 Edition” odnosi się do legendarnego zwycięstwa odniesionego przez Sir Stirlinga Mossa, oraz jego pilota Dennisa Jenkinsona rajdzie w Mille Miglia w roku 1955. Mercedes 300 SLR miał wówczas numer startowy 722 (co oznaczało czas startu, tj. godzinę 7.22).
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9944/mercedes-slr-2006-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | Mercedes-Benz SLR „722 Edition“ napędza widlasty ośmiocylindrowy motor o pojemności 5,5 litra, którego moc maksymalna osiąga poziom 650 KM. Ta składana ręcznie w fabryce AMG jednostka pozwala osiągać prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego w czasie 3,6 s (standardowy SLR potrzebuje na to 3,8 s), zaś prędkość 200 km/h po upływie 10,2 s. Prędkość maksymalna wynosząca 337 km/h także jest lepsza od uzyskiwanej przez „standardowego“ SLR-a (334 km/h). Seria 722 dysponuje obniżonym o 10 mm zawieszeniem, oraz sztywniejszym nastawem amortyzatorów. Średnica tarcz hamulcowym montowanych w przednich kołach wynosi 390 mm. Wizualnie, Mercedes-Benz SLR 722 różni się jedynie detalami od seryjnych egzemplarzy SLR: przekonstruowano przedni spoiler oraz tylny dyfuzor tak, bo samochód był silniej dociskany do podłoża przy wysokich prędkościach.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Mercedesy SLR 722 pojawiły się w sprzedaży 11 lipca. Producent liczy, że większość egzemplarzy tej serii rozejdzie się wśród entuzjastów i kolekcjonerów aut sportowych, dla których organizowane są odrębne prezentacje połączone ze szkoleniami.