Roadster pełen słońca
Całe szczęście, że ekologiczne rozwiązania w tym aucie nie przeszkadzają w czerpaniu radości z jazdy. Pomaga w tym znakomity, bezpośredni układ kierowniczy i sportowe zawieszenie. Do wyboru są trzy warianty: stalowe, sportowe z twardszymi sprężynami i amortyzatorami oraz sterowane elektronicznie z systemem tłumienia drgań. Nie będzie żadną niespodzianką, gdy powiem, że najlepiej jeździ się na tym ostatnim. Zaskakujące, że nawet w podstawowej konfiguracji, oprócz sportowych możliwości, zapewnia bardzo wysoki - jak na sportowe auto - komfort podróżowania. SLK zdaje się być przyklejony do drogi i znakomicie filtruje nierówności nawierzchni.
Kilkugodzinna zabawa na, miejscami bardzo nierównych i wyboistych, krętych drogach nie zmęczy kierowcy i pasażera. Osoby o wzroście ponad 180 cm mogą jednak narzekać na wiatr smagający czubek głowy. Szybka jazda bez czapki - wykluczona. Ponieważ odbywała się na nierównej drodze, ujawniła wadę regulowanego na wysokość, zintegrowanego z fotelem zagłówka. Wstrząsy sprawiają, że opada pod własnym ciężarem do najniższej pozycji.