Roadster pełen słońca
Najważniejsze, że już w podstawowej wersji silnikowej Mercedes SLK daje mnóstwo radości z jazdy i świetnie sobie radzi na krętych drogach, uzyskując przy tym spalanie na poziomie 10,8 l/100 km. Biorąc pod uwagę agresywny styl jazdy, połączony z naprzemiennym przyspieszaniem i hamowaniem, należy to uznać za bardzo dobry wynik. Oto efekty downsizingu. Ekologia jest tematem, który dotyczy już nawet samochodów sportowych. Nie oznacza jednak, że samochód musi być nudny. Nawet z systemem start/stop. Mercedesowi udało się wyeliminować denerwujące opóźnienie podczas ruszania, spowodowane trwającym dłuższą chwilę procesem ponownego uruchamiania silnika.
Kilka, dość prostych jak się wydaje zabiegów sprawiło, że kierowca nie będzie odruchowo sięgać do przycisku Eco, by natychmiast wyłączyć system. Ponowne uruchomienie silnika odbywa się błyskawicznie, bez zauważalnego opóźnienia. Kiedy jednostka się zatrzyma, czujnik określa pozycję wału korbowego i wybiera cylinder w którym tłok jest w idealnym położeniu dla ponownego rozruchu. Właśnie do niego będzie wtryskiwane paliwo. Dodatkowe, elektryczne pompy oleju utrzymują w ciągłej gotowości automatyczną skrzynię biegów. W czasie postoju systemy elektryczne samochodu są zasilane prądem z drugiego akumulatora.