Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutuje wyściowy Mercedes-AMG GT3. Pierwsze egzemplarze trafią do zespołów pod koniec br.
Samochód opracowano zgodnie z wymogami FIA GT3 i będą się nim ścigać prywatne teamy. Ma nisko położony środek ciężkości, sportowo rozłożoną masę i szeroki rozstaw kół. Karoserię pokrywa matowy lakier designo selenite grey magno. Każda modyfikacja nadwozia (poszerzone nadkola, duże wloty powietrza, tylny dyfuzor czy tylne skrzydło) została przeprowadzona w celu poprawy aerodynamiki.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Podobnie jak w przypadku wersji seryjnej, konstrukcja GT3 wykorzystuje bardzo lekką, a zarazem sztywną aluminiową ramę przestrzenną. Kierowcę chronią też skorupa fotela z włókien węglowych oraz zintegrowana klatka bezpieczeństwa z wysokowytrzymałej stali. Włókna węglowe znalazły zastosowanie również w pokrywie silnika, drzwiach, przednim i tylnym spojlerze, progach, dyfuzorze, klapie bagażnika oraz tylnym skrzydle.
Za napęd odpowiada 6,2-litrowa jednostka AMG V8 z modelu SLS AMG GT3. Współpracuje z nią 6-biegowa skrzynia sekwencyjna, którą zamontowano przy tylnej osi. Wspólna z GT jest również konstrukcja zawieszenia z aluminiowymi, podwójnymi wahaczami poprzecznymi.
Model zostanie w najbliższym czasie poddany intensywnym testom przedprodukcyjnym.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl