Mercedes A 210 Evolution - 8,2 sekundy do setki!, marzec 2002,(laz)
W kwietniu do salonów sprzedaży trafi nowa, usportowiona wersja Mercedesa klasy A o nazwie 210 Evolution. Swój sportowy charakter, poza wyglądem, zawdzięcza przeda wszystkim nowemu, czterocylindrowemu silnikowi o pojemności 2,1 litra i mocy 140 KM. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 205 Niutonometrów przy 4000 obr/min. Jednostka ta pozwala rozpędzić auto do setki w 8,2 sekundy. Te osiągi nie predystynują do udziału w rajdach, ale z pewnością umożliwiają bardzo dynamiczną jazdę, zwłaszcza w mieście.
Na nowo zestrojone elementy sprężyste i tłumiące zawieszenia oraz nowy stabilizator osi tylnej mają zapewnić komfortową i bezpieczną jazdę nawet przy prędkościach wyższych , niż średnio dotychczas osiąganych przez kierowców Mercedesów klasy A. Szybko wytracać te prędkości umożliwiają hamulce tarczowe we wszystkich kołach. Przednie kołą mają tarcze wentylowane i perforowane.
Dynamicznemy silnikowi towarzyszy sportowa stylizacja. Masywny przedni zderzak ze zintegrowanymi reflektorami przeciwmgielnymi oraz grill z lamelami z perforowanej, srebrnej blachy wyróżniają auto spośród innych wersji klasy A. Z boku widać aluminiowe felgi, a na nich opony o szerokości 205 milimetrów. Dodatkowo, wzorem Mercedesów z wyższych klas, kierunkowskazy umieszczono w lusterkach bocznych.
Inżynierowie, czy raczej spece od marketingu nie zagalopowali się na tyle, żeby w tej sportowej emocji, zapomnieć o komforcie kierowców Mercedesa A 210 Evolution. Tapicerkę wykonano z szarej skóry połączonej z ekologicznym zamszem. Dodatkowo, auto wyposażono m.in. w: srebrne pasy bezpieczeństwa, dwukolorową, obszytą skórą kierownicę, konsolę środkową pokrytą polerowanym aluminium, alumininiową gałkę zmiany biegów, pokryte szlachetną stalą pedały. Mercedesie A 210 Evolution pojawi się w polskich salonach w kwietniu i będzie kosztował 25925 euro, czyli około 93 tys złotych.
Dowiedz się więcej: Co to jest moment obrotowy?