Trwa ładowanie...

Megane po raz trzeci

Megane po raz trzeci
d40olz9
d40olz9

W hiszpańskiej miejscowości Palencia, niedaleko Madrytu ruszyła produkcja najnowszego modelu Renault. Megane trzeciej generacji nie szokuje już stylem, jak poprzednik. Ma większą szansę, by "spodobać się każdemu". Najatrakcyjniej wygląda w wersji coupe. Samochód pojawi się w polskich salonach jeszcze w tym miesiącu.

Wiadomo już oficjalnie, że sprzedaż nowego Megane rozpocznie się dokładnie 28 listopada. Na początek do salonów trafi wersja pięciodrzwiowa. Cena podstawowa to 51.800 zł, za wersję z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 100 KM. W styczniu dołączy do niej Megane Coupe, której cennik otworzy 59 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za najuboższą wersję, również z silnikiem 1.6 tyle, że mocniejszym o 10 KM.

ZOBACZ FILM O NOWYM RENAULT MEGANE

* WIĘCEJ ZDJĘĆ WERSJI COUPE * Francuski koncern pokłada w nowym modelu wielkie nadzieje. Nic dziwnego. Do tej pory to właśnie Megane stanowiło 30 proc. sprzedaży Renault na całym świecie. Z salonów wyjechało ponad 3 miliony egzemplarzy. Najwięcej było wśród nich wersji pięciodrzwiowych. Dlatego właśnie one, jako pierwsze pojawią się w salonach. Wygląd nowej "Meganki" to oczywiście kwestia gustu, ale trzeba przyznać, że wersja coupe przyciąga wzrok. Natomiast pięciodrzwiowy hatchback został w porównaniu do poprzedniego modelu ugrzeczniony. Charakterystyczna, nisko opadająca tylna klapa oraz tylne lampy modelu coupe to nawiązanie do prezentowanego wcześniej Megane Coupe Concept. Niestety, dobrze wyglądający kształt nadwozia wiąże się z ograniczoną ilością miejsca nad głowami pasażerów na tylnych siedzeniach.

Od strony praktycznej nowe Megane wypada całkiem nieźle. Bagażnik wersji pięciodrzwiowej ma pojemność 405 litrów. To o 23 proc. więcej, niż w poprzednim modelu. W coupe miejsca na bagaż nieco mniej - 377 litrów, a dostęp do przestrzeni ładunkowej jest ograniczony wysoko umieszczoną krawędzią.

d40olz9

Wspólna dla wersji 5 i 3-drzwiowej jest cyfrowo-analogowa tablica zegarów. Przed oczami kierowcy znajduje się klasyczny obrotomierz ze wskazówką i skalą oraz cyfrowy prędkościomierz. Na jego tarczy wyświetlane są również informacje o temperaturze silnika i ilości paliwa w zbiorniku. We wnętrzu, w porównaniu do modeli poprzedniej generacji poprawiono nieco jakość tworzyw sztucznych.

* WIĘCEJ ZDJĘĆ WERSJI COUPE * Jako głównych rynkowych konkurentów "Meganki", Renault wymienia samochody Volkswagena - Golfa VI i Scirocco. Francuski koncern liczy, że nowy model bardziej przypadnie do gustu użytkownikom, niż jego druga generacja. Zakłady w Palencii są w stanie wyprodukować 310 tys. sztuk Megane rocznie. Czy będzie zapotrzebowanie na taką ilość aut? Przekonamy się w ciągu najbliższych miesięcy. Więcej szczegółów na temat nowego modelu Renault już wkrótce.

Marek Wieliński

d40olz9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40olz9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj