Mazda CX-4. Najładniejszy crossover marki
Na targach w Pekinie Mazda pokazała długo zapowiadany model CX-4, crossovera ze ściętym jak w coupe dachem (podobny zabieg, jaki zastosowało BMW w X6 oraz Mercedes w GLE). Na razie ma być oferowany wyłącznie w Chinach, ale Japończycy już zaczęli się zastanawiać, czy nie sprzedawać auta na całym świecie. Zainteresowanie przerosło ich oczekiwania.
Tego się można było spodziewać, bo samochody o takim nadwoziu są teraz bardzo popularne. Z jednej strony oferują funkcjonalność SUV-a, a z drugiej – nie są tak toporne z wyglądu.
Mazda CX-4 to samochód długi i wygodny (rozstaw osi ma ok. 2,7 metra). Jest zatem nawet większy od siostrzanego CX-5, czyli kompaktowego SUV-a marki, dostępnego także w Polsce. Wnętrze auta nie zaskakuje, Mazda stosuje zaprezentowane rozwiązania we wszystkich swoich autach (trójramienna kierownica, zestaw multimedialny, umiejscowienie przycisków).
Auto sprzedawane będzie wyłącznie z silnikami benzynowymi Skyactiv. Słabszy ma 2 litry pojemności i 158 KM, a mocniejszy 2,5 litra i 192 KM. Oba dostępne będą wyłącznie z automatem. Słabszy model ma mieć napęd na przód, a mocniejszy na obie osie.
Pojawienie się auta w Europie, w tym Polsce (jednym z ważniejszych rynków europejskich dla Mazdy) może odwlec się w czasie, ale wydaje się przesądzone.
Opr. MAK