Warunki, które wypaczają pomiar
Jak się okazuje, mierniki, które nie korzystają z wiązki laserowej, są stosunkowo wrażliwe na warunki zewnętrzne. Jak czytamy w instrukcji obsługi Iskry, urządzenie zachowuje swoje parametry pracy przy temperaturze od -20 do +50 stopni Celsjusza i wilgotności do 90 proc. O ile w Polsce temperatura zwykle nie odbiega od przedziału podanego przez producenta, to już w kwestii wilgotności może być inaczej.
Dodatkowo urządzenie to nie powinno być wykorzystywane w pobliżu przekaźników sygnału GSM, radiowych i telewizyjnych, a także podczas intensywnych opadów deszczu i śniegu oraz na łukach drogi sprawiających, że kąt pomiędzy policjantem a torem jazdy samochodu przekraczałby 10 stopni.
Okazuje się, że na pracę Iskry wpływać może również działająca klimatyzacja samochodowa. W przeprowadzonych przez dziennikarzy próbach, Iskra wycelowana z większej odległości w stojący samochód z włączonym silnikiem i uruchomioną klimatyzacją, pokazywała prędkość kilkudziesięciu kilometrów na godzinę. Reakcję urządzenia wzbudzały drgania, związane z pracą tego zwiększającego komfort jazdy układu.