Małysz startuje w Katarze

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Adam Małysz i Rafał Marton startują w Sealine Cross Country Rally. Po pierwszym etapie znajdują się na 9. pozycji.

- To specyficzny rajd. Katar ma małą powierzchnię, a codziennie czeka nas 300-400 kilometrów oesowych, co oznacza trudne nawigowanie. Organizatorzy musieli wytyczyć trasę w państwie 30-krotnie mniejszym od Polski, czyli oesy prowadzą po tych samych fragmentach skalistej pustyni. Czeka nas mnóstwo zakrętów, wzajemnie krzyżujących się dróg i tysiące zagubionych szlaków. O tego wszędzie pełno starych i nowych śladów. Trasa jednego dnia biegnie w lewo, żeby dwa dni później, na tych samych rozstajach, odchodzić np. w prawo. Nie da się jechać na pamięć i naprawdę łatwo się w tych warunkach pogubić – powiedział kierowca Orlen Team.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Ściganie jest bardzo specyficzne, bo wydm jest mniej, ale na skałach łatwo o uszkodzenie opon, choć jeździ się po nich całkiem przyjemnie. Ciekaw jestem jak w rajdzie spisze się nasze Mini. Jesteśmy po pierwszym starcie w Abu Dhabi, ale tam było mnóstwo piasku. W Katarze da się pojechać szybko, ale równie prędko można skończyć tę imprezę przed czasem. Obiecuję kibicom, że bardzo uważnie będziemy przyglądać się drodze – dodał Małysz. Startował on już w Katarze przed rokiem. Przez długi czas rywalizował na drugiej pozycji i był faworytem do podium, ale ostatecznie ukończył rajd tuż za „pudłem”.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

W pierwszym etapie samochód Polaków jechał bez zarzutów. - Po pierwszym punkcie kontroli przejazdu zgubiliśmy jednak drogę i trochę błądziliśmy. To kosztowało nas stratę czasu. Przekonałem się o tym, gdy już wjechaliśmy na właściwy ślad i zobaczyliśmy pył unoszący się nad drogą. Myślałem, że to samochody a tymczasem kurzyły... motocykle. Dopiero 15 km przed metą dogoniliśmy auto Mirka Zapletala. Wyprzedziliśmy go, ale strata i tak była już spora. Im więcej kilometrów już przejechanych, tym będzie więcej śladów i tym łatwiej pogubić drogę. Musimy utrzymać maksymalną koncentrację do samego końca – zaznaczył Małysz.

Źródło: Orlen Team

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3