Po wielu latach w końcu nadszedł wyczekiwany moment - Audi pokazało model, który ma poważne szanse stać się kultowym. Chodzi o najmocniejsze wcielenie TT oznaczone, jako RS.
Obie wersje TT, zarówno coupe jak i roadster zostały wyposażone w nowy silnik. Motor to całkiem nowa, pięciocylindrowa jednostka rzędowa o pojemności 2.5 litra. Dzięki turbinie oraz technologii FSI auto dysponuje mocą aż 340 KM i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm, dostępnym pomiędzy 1 600 a 5 300 obr./min. Napęd jest rozkładany na wszystkie koła dzięki stałemu napędowi quattro.
Zgodnie z danymi jakie podaje Audi, TT RS rozpędza się do pierwszej setki już po 4,6 sek. Roadster na sprint potrzebuje jedynie 0,1 sek. więcej. Prędkość maksymalna obu samochodów została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Jeśli jednak to mało, za dopłatą można zdjąć blokadę. Wtedy samochód rozpędzi się do 280 km/h.
* ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ AUDI TT RS * Średnie spalanie, jakie podaje producent to 9,2 l na 100 km w coupe oraz 9,5 l na 100 km w roadsterze. Większe zużycie w aucie z otwieranym dachem jest spowodowane większym ciężarem. Samochód waży 1 510 kg, jest to o 60 kg więcej niż w Coupe.
Najmocniejsze TT wyposażono seryjnie w 18-calowe felgi z oponami w rozmiarze 245/40. Standardowe zawieszenie RS jest niższe o 10 mm w porównaniu ze zwykłym TT. Aby ulepszyć i utwardzić pracę amortyzatorów można zamówić również Magnetic Ride – system utwardzania zawieszenia. Na tylnej części nadwozia znajduje się również dyfuzor oraz stały spoiler. Jako opcja jest również dostępne skrzydło, które wysuwa się w zależności od prędkości auta.
Wnętrze TT RS zostało wykończone skórą oraz Alcantarą oraz matowym aluminium. Kierowca oraz pasażer mają również do dyspozycji podgrzewane sportowe siedzenia.
TT RS Coupe będzie kosztować około 55,8 tys. euro, zaś cena roadstera zacznie się od 58,6 euro. Samochody trafią do europejskich salonów już firmy jeszcze tego lata.
Lopez