Twingo Renault Sport to efekt prac, zmierzających do zaprojektowania samochodu o rasowej charakterystyce i przystępnej cenie. To wersja spod znaku Renault Sport, wyposażona w rozwiązania, które przysporzyły sukcesów jej starszym i większym braciom - Clio i Mégane Renault Sport. Odzwierciedleniem sportowych aspiracji jest stylistyka, zawieszenie, silnik oraz wzmocniony układ hamulcowy.
Kompaktowe wymiary oraz dynamiczna stylistyka Twingo Renault Sport nawiązują do studyjnej wersji tego samochodu, prezentowanej na paryskim salonie motoryzacyjnym w 2006 roku. Sportowe aspiracje zdradza przede wszystkim kształt zderzaków, poszerzone przednie i tylne błotniki, wyprofilowane boki oraz tylny spojler. Twingo Renault Sport jest wyposażone w przednie fotele kubełkowe ze wzmocnionym podparciem bocznym, aluminiowe pedały, skórzaną kierownicę oraz specjalnie zaprojektowany obrotomierz.
Twingo Sport, seryjnie wyposażone jest w system ESP z możliwością odłączenia. Tak, jak w przypadku Clio i Mégane Sport, najnowszy model Twingo Renault Sport może być wyposażony w dwa rodzaje zawieszenia (sportowe i typu Cup), szerszy rozstaw kół z przodu i z tyłu oraz mocny układ hamulcowy, zapożyczony z modeli z wyższego segmentu.
* GALERIA ZDJĘĆ * Sportowe Twingo jest napędzane opracowaną przez ekipę Renault Sport Technologies, wolnossącą jednostką 1.6 16V o mocy 133 KM przy 6750 obr./min. oraz maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm, uzyskiwanym przy 4400 obr./min. Sportowy charakter silnika podkreśla charakterystyczne brzmienie, uzyskane między innymi za sprawą kolektora wydechowego 4-1, który jest kompromisem pomiędzy poziomem hałasu, osiągami i poziomem emisji spalin. W Polsce Twingo Renault Sport kosztuje 49 900 zł. Oprac. Mawi