Luksusowe kombi na każdą pogodę

None

Obraz

/ 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Niemiecka jakość w tym przypadku nie jest pustym sloganem. Wystarczy przyjrzeć się znakomicie wykończonemu nadwoziu i wnętrzu. Zadbano o każdy detal, estetykę i ergonomię.

/ 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Pod maską 3-litrowy silnik z turbodałdowaniem o mocy 240 KM. Do tego moment obrotowy, godny ciężarówki: pół tysiąca Nm. Moment obrotowy jest przekazywany na wszystkie koła, bo mamy do czynienia z wersją quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym Torsen i rozbudowaną, elektroniczną kontrolą trakcji.

/ 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

W wyposażeniu jest ABS z elektronicznym rozdziałem siły i hydraulicznym asystentem hamowania, a także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Co ciekawe, ESP ma dodatkowo funkcję stabilizacji toru jazdy holowanej przyczepy.

/ 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Obie osie są napędzane stale. W normalnych warunkach równomiernie, a w skrajnych przypadkach do 75 proc. momentu trafia do kół tylnej, bądź przedniej osi. To gwarantuje 7 sekund do setki i prędkość maksymalną 245 km/h.

/ 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Według producenta, zużycie paliwa poza miastem powinno kształtować się na poziomie niecałych 6 litrów, a w mieście 9,3 litra. W praktyce jest to od około 8 litrów na trasie do 10-13 w mieście. Kierowcy z ciężką nogą z łatwością zbliżą się do granicy 15 l/100 km.

/ 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

W tym samochodzie nic nie jest dziełem przypadku. Po zajęciu miejsca za kierownicą uwagę zwraca jakość materiałów, dopasowanie elementów, rozmieszczenie przycisków, manipulatorów, urządzeń. Ergonomia na piątkę z plusem.

/ 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

We wnętrzu czeka na nas MMI, czyli Multi Media Interface - bardzo rozbudowany i skomplikowany system obsługi… wszystkiego. Z jego pomocą można ustawić parametry świateł, dziesiątki funkcji systemu audio i wiele innych.

/ 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

W układzie przeniesienia napędu pracuje automatyczna, sześciobiegowa skrzynia Tiptronic. Biegi zmienia płynnie i szybko. Poniżej, widoczne pokrętło sterowania systemem MMI.

/ 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Jedyny panel, który wyodrębniono w centralnym kokpicie służy do sterowania klimatyzacją. Resztę załatwiają: monitor i pokrętło systemu MMI. Tam znajdziesz wszystko.

10 / 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Znakomite wrażenie psują twarde i pomimo rozbudowanej regulacji, niezbyt wygodne przednie fotele. Za to tyłu, wystarczająca ilość miejsca i wygodna kanapa.

11 / 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Audi A6 w wersji Avant Quattro jest w stanie przekonać do siebie nawet najzagorzalszych przeciwników niemieckich samochodów. Prowadzenie, podobnie jak wnętrze, należy ocenić jako wzorcowe. W połączeniu z doskonałym napędem, tworzą auto niemal doskonałe.

12 / 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Nie ma żadnych wątpliwości, że Audi A6 Avant Quattro to produkt klasy premium. Nie pozostawia ich też cena. Za najwyższy model trzeba zapłacić ponad 350 tys. zł. Za te pieniądze otrzymujemy luksusowo wykończone i wyposażone kombi o wysokich walorach praktycznych.

13 / 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Niemiecka jakość w tym przypadku nie jest pustym sloganem. Wystarczy przyjrzeć się znakomicie wykończonemu wnętrzu. Zadbano o każdy detal, estetykę i ergonomię.

14 / 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Opisując ten samochód, nie sposób pominąć bagażnika. Ma pojemność 565 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy, przestrzeń ładunkowa zwiększa się do 1660 litrów. Jej szerokość między nadkolami to 1 m i 5 cm. To nie powinno dziwić, jeśli weźmiemy pod uwagę wymiary auta: długość prawie 5 m i szerokość około 190 cm.

15 / 15Audi A6 Avant Quattro

Obraz
© Marek Wieliński

Oto najczęściej wybierana na polskim rynku wersja silnikowa: 3.0 TDI o mocy 240 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Kulturą pracy zbliżona do silników benzynowych. Biorąc pod uwagę pojemność, zadowalająca się rozsądnymi ilościami paliwa. Średnio, około 10 l/100 km.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025