BMW Serii 8
Pojazd ten jest dla bawarskiej marki symboliczny i wyjątkowy. Kiedy model o oznaczeniu E31 pojawił się na rynku w 1989 r. klinowate nadwozie zwracało uwagę długą maską z chowanymi reflektorami, brakiem słupków środkowych i stromo zakończonym tyłem, kontrastującym z miękkimi liniami bocznymi. Nic dziwnego, że Seria 8 stała się obiektem pożądania. Jedną z cech charakterystycznych tego auta był silnik V12 w trzech wariantach mocy: 381 KM, 326 KM i 300 KM. W ofercie znajdował się także motor V8 286 KM. Moc była przenoszona na tylne koła za pośrednictwem albo specjalnie opracowanej dla tego auta 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów, albo 4-biegowego automatu. Pionierska integralna tylna oś 5-wahaczowa nie tylko debiutowała w BMW, ale w ogóle w luksusowym coupe. O dziwo, bawarskie auto wcale nie jest takie drogie. Egzemplarze z początku produkcji można kupić już za niespełna 30 tys. Chcąc jednak nabyć pojazd w lepszym stanie, trzeba na ten cel przeznaczyć ok. 40 tys. zł.
*Plusy: *ponadczasowy wygląd, bardzo dobre osiągi, niezbyt wygórowana cena, unikatowość modelu, wysoki komfort podróżowania
*Minusy: *spore zużycie paliwa, dobrze utrzymane egzemplarze kosztują dużo, drogie części zamienne, niewielki bagażnik
ak/mp/moto.wp.pl