Jaguar XJ
To prestiżowy reprezentant Wielkiej Brytanii, który mimo upływu lat nie traci nic ze swego uroku. Żeby zdecydować się na jego zakup, trzeba jednak być wielkim miłośnikiem marki, albo po prostu kochać samochody o klasycznych liniach nadwozia. W porównaniu do opisanych konkurentów, Jaguar może bowiem wyglądać nieco przestarzale. Model o fabrycznym oznaczeniu kodowym (XJ300) oferowano w dwóch wariantach, jako XJ6 (silniki o pojemnościach 3,2 i 4,0 l) oraz XJ12 (z jednostką 6-litrową). Występowały jeszcze odmiany Sport i XJR, ale by stać się właścicielem będącego w przyzwoitym stanie przedstawiciela jednej z tych wersji, trzeba wydać znacznie więcej niż 20 tys. zł. Polecamy wybór sprawdzonej, czterolitrowej jednostki. Samochód nie występował z silnikami wysokoprężnymi.
Plusy: wnętrze wykonane z materiałów najwyższej jakości (w tym prawdziwym drewnem, a nie plastikową, drewnopodobną okleiną), duży prestiż marki i modelu.
*Minusy: *mogą przytrafić się drobne awarie elektroniki, brak diesli w ofercie, wycieki oleju spod głowicy, wiele samochodów jest zaniedbanych, co skutkuje problemami z korozją (przez co koszty napraw i przywrócenia ich do stanu pełnej sprawności mogą być znaczne), mała (w porównaniu do konkurentów) ilość miejsca w kabinie, bardzo duża usterkowość samopoziomującego się zawieszenia (było dostępne w niektórych wersjach), niektóre warsztaty mogą nie radzić sobie z naprawami tego modelu.