Mercedes Klasy S
Teoretycznie za kwotę około 20 tys. zł możemy stać się posiadaczami następcy tego modelu (W220), jednak nie cieszy się on zbyt dobrą opinią na rynku samochodów używanych. Ewentualne naprawy potrafią bowiem zrujnować właściciela. Dlatego w tym rankingu przyglądamy się bardziej udanemu poprzednikowi. W140 ujrzało światło dzienne w 1991 roku i produkowano je przez kolejnych 7 lat. Samochód miał tylu zwolenników, co przeciwników. Ci drudzy zarzucali projektantom wprowadzenie zbyt topornej stylistyki, przez co - według nich - auto wyglądało mało dynamicznie (podobno szczególnie w wersji wydłużonej). Konserwatyści uważali, że samochód zachował wygląd charakterystyczny dla innych modeli marki. Patrząc z perspektywy czasu, ciężko stwierdzić, kto miał rację. Natomiast bez względu na to warto zainteresować się zadbanym W140. Pierwszym zdziwieniem dla potencjalnego nabywcy, może być... wyposażenie. Pamiętajmy, że samochód ma swoje lata i zdarzały się nawet egzemplarze bez klimatyzacji. Samochód oferowano z jednostkami
benzynowi o pojemnościach od 2,8 do 5 l oraz wysokoprężnymi (3 i 3,5 l). Napęd przenoszony był za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów o 4 lub 5 przełożeniach, a także manualnej, 5-biegowej przekładni. W aucie znajdziemy wiele ciekawych, choć problematycznych w naprawie, rozwiązań. Jednym z nich jest utwardzające się przy prędkości ok. 160 km/h zawieszenie. Obecnie dużym zainteresowaniem cieszą się W140 sprowadzane z Japonii. Przeważnie są w naprawdę dobrym stanie i mają bogate wyposażenie. Niestety, najczęściej są też drogie.
*Plusy: *wysoki komfort jazdy, świetnie wyciszone wnętrze, prestiż modelu, jak na swoje lata auto zapewnia bardzo dobry poziom bezpieczeństwa, dobre zabezpieczenie antykorozyjne - następca tego modelu był pod tym względem znacznie gorszy.
Minusy: częste wymiany elementów układu hamulcowego (z uwagi na dużą masę auta), kosztowne naprawy, wysokie spalanie, toporna stylistyka w porównaniu do konkurentów, awarie turbosprężarki w silnikach wysokoprężnych, usterki alternatora, awarie automatycznych przekładni.