BMW Serii 7
To odwieczny konkurent Audi, który stanowi równie atrakcyjną ofertę na rynku wtórnym. E38 (oznaczenie fabryczne) pojawiło się w sprzedaży w tym samym roku co A8-ka (1994), a jej produkcję zakończono rok wcześniej niż w przypadku modelu z Ingolstadt. Stylistyka nadwozia jest typowa dla starszych BMW, przez co auto do dziś cieszy się dużą popularnością na rynku wtórnym. W 1998 przeprowadzono mały lifting. Na pokładzie wielu oferowanych egzemplarzy znajdziemy bardzo bogate wyposażenie, takie jak np. dodatkowe monitory dla pasażerów tylnej kanapy, umieszczone w przednich zagłówkach. Podobnie jak A8-ka, seria 7 występowała w wariancie wydłużonym (iL). Jednostki benzynowe, jakie oferowano w E38, mają pojemność od 2,8 (R6) przez 3,5 i 4,4 (V8) aż po 5,4 l (V12), natomiast w przypadku diesli do wyboru będziemy mieli silniki: 2.5 R6 (725 tds), 2.9 R6 (730d) i 3.9 V8 (740d). Benzyniaki cieszą się bardzo dobrą opinią wśród mechaników i potrafią wytrzymać naprawdę wiele - oczywiście jeśli odpowiednio o nie zadbamy.
Dlatego też, podobnie jak u konkurenta, wydają się lepszym wyborem niż jednostki wysokoprężne. Do wyboru będziemy mieli 5 lub 6-biegową skrzynię manualną oraz automatyczną o 5 przełożeniach. Najtańsze egzemplarze uda się kupić już za niespełna 10 tys. zł. Te godne zainteresowania są jednak najczęściej dwukrotnie droższe.
Plusy: mała awaryjność w przypadku samochodów z silnikami benzynowymi, napęd na tył będący dla wielu użytkowników niepodważalnym plusem tego modelu, pewne prowadzenie.
*Minusy: *awarie turbosprężarek, układu wtryskowego, zaworu EGR, sterownika silnika, alternatora (jednostki wysokoprężne), awarie układu chłodniczego, wysokie spalanie w przypadku silników benzynowych, trwałe ale drogie w naprawie zawieszenie, kosztowna naprawa w przypadku awarii automatycznej skrzyni biegów.