Łukasz Komornicki - sylwetka

Obraz
Źródło zdjęć: © CafePR

Łukasz Komornicki (ur. 7 sierpnia 1965 r. w Krakowie) to kolejny rajdowiec w rodzinie ze sportowymi tradycjami.

Jego ojciec – Krzysztof – jest jednym z bardziej znanych polskich kierowców rajdowych lat 60. i 70. Łukasz stawiał swoje pierwsze rajdowe kroki w krajowych imprezach off-roadowych w 2002 r., a już rok później zajął 5. miejsce w Pucharze Świata. Następnie zbierał doświadczenie na trasach najcięższych i najbardziej znanych rajdów off-roadowych świata.

W Rajdzie Dakar startował trzykrotnie: w 2002, 2003 i 2004 roku, za każdym razem z pilotem Rafałem Martonem. Ich 14. miejsce w Rajdzie Dakar 2004 to jak dotąd najlepszy wynik Polaków w kategorii samochodów w tym legendarnym rajdzie. „Będę jeździł w Rajdzie Dakar, dopóki go nie wygram. Czyli jeszcze jakieś 20 lat” – śmieje się Komornicki.

Łukasz Komornicki – kierowca Buggy SMG

Ur.: 07.08.1965 r. w Krakowie
Wzrost: 175 cm
Waga: 75 kg
Stan cywilny: żonaty, żona Magda, cztery córki: Marianna, Marcelina, Magda, Melania
hobby: Bussines, a reszta to praca
Największy sukces: 14. miejsce w Rajdzie Dakar 2004

Najważniejsze osiągnięcia sportowe:
2007:

  1. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Maroka 2007
  2. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Tunezji 2007 w kategorii samochodów
  3. miejsce w klasyfikacji generalnej III rundy wyścigu DSMP – Tor Poznań 2007

2004:

  1. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Dakar 2004 w kategorii samochodów
  2. miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata 2003 w kategorii samochodów
  3. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Tunezji 2004 w kategorii samochodów

2003:
Rajd Dakar 2003 (rezygnacja po 7. etapie z powodu awarii instalacji elektrycznej samochodu)

  1. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Orientu 2003 w kategorii samochodów.
  2. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Maroka 2003 w kategorii samochodów.
  3. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Tunezji 2003 w kategorii samochodów.
  4. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Italian Baja 2003 w kategorii samochodów.

2002:
Start w Rajdzie Dakar (rezygnacja po awarii na 13. etapie)

  1. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Deutschland Baja 2002 w kategorii samochodów

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025