Lexus zarezerwował na terenie Europy nazwę „LS 500h”. Trwają spekulacje na temat tego, jaka będzie nowa generacja najważniejszej limuzyny japońskiej marki.
Kolejny LS prawdopodobnie otrzyma zupełnie nowy układ hybrydowy, oparty na 6- lub 8-cylindrowej jednostce benzynowej o pojemności 4 litrów. Drugi ze spodziewanych wariantów zakłada użycie dotychczasowego, 3,5-litrowego motoru, który będzie połączony z agregatami elektrycznymi. Ich zadaniem będzie uzupełnienie brakującej pojemności.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Czwarta generacja Lexusa LS jest produkowana od 2006 r. Od tamtej pory pojazd przeszedł dwie modernizacje – w 2009 (zderzaki, światła, grill, obudowy lusterek) oraz w 2012 r. (przednie reflektory LED, atrapa chłodnicy, adaptacyjne zawieszenie i układ kierowniczy, nowe elementy wyposażenia, takie jak 12,3-calowy wyświetlacz LCD, asystent jazdy czy kamera noktowizyjna).
Za napęd pojazdu odpowiada jednostka V8 4,6 (380 KM) lub system hybrydowy, na który składa się silnik V8 5,0 (398 KM) i 40-konny motor elektryczny. Do wyboru są wersje z napędem na tylną oś lub na cztery koła.
ll/moto.wp.pl