Lexus RX: tak zaczęła się kariera crossoverów klasy premium
Podczas wystawy Tokyo Auto Show 2007 zadebiutował samochód koncepcyjny LF-Xh (Lexus Future-Crossover hybrid), stanowiący zapowiedź trzeciej generacji RX, która trafiła na rynek niecałe dwa lata później. Nowy RX wyróżniał się śmiałą stylistyką L-finesse, był też nieco większy i bardziej pakowny. Najchętniej kupowana w Europie wersja hybrydowa zyskała mocniejszy napęd z pracującą w cyklu Atkinsona 249-konną odmianą 3,5-litrowego silnika V6 z RX 350 i dwoma silnikami elektrycznymi o mocach 167 i 68 KM. Łączna moc napędu hybrydowego, 299 KM, odpowiada 4,5-litrowemu, benzynowemu V8, stąd oznaczenie RX 450h. Mimo większej mocy, zużycie paliwa udało się zmniejszyć do 6,4 l na 100 km. Po trzech latach od premiery przeprowadzono facelifting, dzięki któremu auto zyskało charakterystyczny grill chłodnicy w kształcie klepsydry.