Lexus RX 200t 238 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #254
Test Lexusa RX 200t z silnikiem 2.0 o mocy 238 KM
Witam serdecznie dzisiaj Testujemy… Rozwiń
Transkrypcja:
Witam
serdecznie dzisiaj Testujemy Lexusa RX 4 generacja w
najnowszym wcieleniu stał się jeszcze bardziej agresywny Chociaż nic nie wskazywało na to że trzeciego wracaj można w tym
zakresie jakkolwiek pobić stał się jeszcze większy i co ciekawe Jeśli spojrzymy na rozstaw tego auta to
o ile nadwozie ma większe niż et BMW X5 to jednak rozstaw osi Jest
minimalnie ale mniejszy od BMW X3 więc pytanie jest czy to co widzimy
na zewnątrz a to co znajdziemy w środku jeśli chodzi o przestrzeń będzie do siebie pasowały i z kim właściwie
powinien konkurować Lexus RX X5 z ich trójką a być może tworzy własną niższe
Ale najważniejsze pytanie jest o ile RX w czwartej generacji poszedł do przodu w stosunku do poprzednika
naszym teście stylistyka
ostatnich modele Lexusa nie jest z pewnością skierowana do konserwatystów o ile modele GS ils
zachowują spokój minimalizm podobnie kompaktowy CT to już modele z crossovera mi na
czele prezentują się bardzo agresywnie już Model X mocno poruszył zwolenników i przeciwników wzbudzającego moje mocy Tak
się składa że RX jest w czwartej generacji i jeszcze bardziej ostre linie nadkole wspinające
nieforemny trapez wieczne przetłoczenie które łączą się i rozdzielający linii okiem klamek i tak dalej do tego olbrzymi
grill stosunkowo niewielkiej bardzo ostro narysowane światła i w technologii LED i nieco spokojniejsze harmonijny
tył wszystko podkreślają dużo obręcze kół oraz kolor nadwozia jeśli ktoś kto się wyróżnić powinien wybrać biały
kolor tak jak nasza testów k ciemno lakiernie co ukrywa złamanie choć z drugiej strony chromowane wstawki są jeszcze bardziej
widoczne Jedno jest pewne miłośnicy stonowany i niemieckiej stylistyki spoglądając Co nowego Lexusa RX mogą
dostać oczopląsu wewnętrzny jest nieco spokojnie ale OK mocno nawiązuje do innych nowych modeli z gamy Lexusa
cechą szczególną jest jednak wyświetlacz o przekątnej aż 12 i 3 cale do kompletu dostaniemy również kolorowy
wyświetlacz head-up ciekawostką będzie również poskładane elektryczne proporcje 6041
duże panoramiczne okno a na zagłówkach można zamontować dwa monitory systemu info
medialnego o przekątnej 11 i 6 jak widać gadżetów elektroniki nie brakuje a to tylko
szczyt góry dodatków i ciekawostek podobnie jak w przypadku innych modeli tak samo Lexus RX dostanie pakiet
dodatków f Sport skład który pomiędzy nimi dodatki do nadwozia 20 calowe felgi z lekkich stopów oraz specjalny
pakiet wskaźników w serii f Sport oprócz tego dostaniemy zmianą kierownicy wieczne plakietki emblematy najważniejszym
dodatkiem będzie jednak zmodyfikowane z aktywnym stabilizatorem który utrzymuje nadwozie idealnie płasko w każdym
zakręcie tak przynajmniej twierdzi Lexus czwartej generacji jest dostępny na naszym rynku w dwóch wersjach
silnikowych 200t 150 h wersje 200 to 2 litrowa turbodoładowane jednostka taka jak w naszym
testowym egzemplarzu który daje 238 koni mechanicznych alternatywą jest hybryda V6
wolnossąca 3 półlitrowa które daje 263 konie mechaniczne i do tego dwa
silniki elektryczne 167 163 i 68 koni mechanicznych w sumie
hybryda 313 koni mechanicznych naprawdę jest czym jechać Ale wróćmy do naszej wersji ona
ma 350 niutonometrów momentu obrotowego dostępne od 1650
czterech tysięcy obrotów na minutę to wszystko w zestawieniu z nieco mniejszą masę niż poprzednie generacje i lekko
poniżej dwóch ton daje
200 km na godzinę prędkość maksymalną e-deklaracje producenta 9
i 6 do setki co jest skandalicznie słaby byłoby skandalicznie słabym wynikiem bo słabsza na
przykład x Trójka w drzwi albo dwie i pół sekundy słabszym silnikiem szybciej
na szczęście wczoraj sprawdzałem osiągnie tego samochodu i okazało się że prawdziwy czas przyspieszenie
do setki to 8 sekund co by oznaczało że producent pomylił się w swoich obliczeniach od półtorej
ponad sekundy nie rozumiem to jest przepaść Jezu jak to się mogło stać ale tak właśnie jest prawdziwy również spalanie
Według producenta powinno ono
mieścić się w okolicach 7 i 9 średnie spalanie i to również i jest delikatnym
błędem ze strony producenta tym razem błędem na nie klienta Było samochód pali znacznie
więcej to wszystko zarówno przyspieszenie Jakie spalanie oczywiście zobaczyć w osobnych firma
i
teraz też były prosto od razu powiem że ich czwartej generacji urósł tak jak mówiłem zarówno jeśli chodzi
o rozstaw osi jaki wymiar zewnętrzny i w środku zrobiło się więcej miejsca szczególnie na szerokość tam
różnice są naprawdę w centymetrach ale zobaczymy jak to wszystko wygląda z punktu widzenia dwumetrowca i powiedz że wygląda
średnio jeśli chodzi o wysokość wysokość to jest chyba tego samochodu który się nie zmienił w stosunku do poprzedniej generacji i
teraz jeśli ustawimy fotel w najniższej pozycja to z niedowierzaniem klikałem o tym przycisku próbując obniżyć
go jeszcze jeszcze jeszcze niestety nie nie da się już od fotela A ja jestem z głową Niestety w podsufitce jak próbuję
się wyprostować to niestety dotykam tutaj podsufitki która Być może jest obniżona troszkę nadmiernie z
uwagi na to że mamy to okno dachowe które zwykle Bluetooth Tak czy inaczej aby nie dotykać podsufitki musiałbym o
w ten sposób urlopowo rozłożyć
fotel No ale tak się jeździć nie da więc jak się ustawię tak jak się jeździ i powinno
czyli ustawienie tak zwane na Rolexa jak jak po prostu po prostu jemy rękę i nie odrywając
pleców od fotela w trafił zegarkiem którego akurat dzisiaj nie zabrałem na kierownicę No
to siedzimy poprawnie kierownicę robimy regulujemy elektrycznie w dwóch płaszczyznach oczywiście więc
każdy tutaj sobie dobierze odpowiednią i wracając jeszcze do fotela również wszystko elektryczne mamy też w bardzo szerokim
zakresie tutaj regulację odcinka lędźwiowego który naprawdę potrafi wyjechać bardzo bardzo wyraźnie
oprócz tego regulacje O
tutaj regulację na wysokość zagłówka który co ciekawe ma jedno jedyne ustawienie czyli to
Jeśli chcemy Cokolwiek nie zrobisz to tak na dobrą sprawę możemy go tylko wyjąć więc zagłówek jest i rusza się
ale tego dojdziemy i ustawienie jest takie No i popatrz się od razu metrowca wygląda tak to troszkę za nisko
I teraz powiedz Za dużo trochę Zobaczcie sami moje kolana stykają się z taką twardą skorupą z
tyłu fotela więc niestety ta Podróż nie będzie zbyt wygodna zbyt komfortowe nie mógłbym wsunąć
buty pod fotel i jakoś to inaczej po rozkładać ale niestety w tym samochodzie buty jakoś
tak za dobrze tam nie wchodzą lewy jeszcze wszedł Ale już tak z oporem sprawy jakoś no
nie ma twojego miejsca więc to niestety nic na to nie poradzimy musimy jechać tak troszkę pod kule linii zwróć
uwagę jednocześnie że na wysokość dwóch metrów jest bez problemu to znajduje dość miejsca ja tutaj
jestem to ja chwilę ci jadę z podniesioną głową i jeszcze nie dotykam podsufitki Ale z drugiej strony dla
właściwie to trzeciej strony to jest główny ustawienie zagłówka więc jeśli żeby odrobić może to śmiało
podróżować bo jest dość dużo miejsca na wysokość to jednak w razie uderzenia w tył pojazdu głowa Niestety zostanie
urwana dlatego że podłóg na soborze podłokietnik mówię zagłówek jest za nisko idziemy
teraz na prawo przesuwam się i
popatrzcie co jeszcze można to zrobić Możemy przesunąć w ten sposób fotel do sposób uzyskujemy
oczywiście przestrzenie całkiem sporo w bagażniku oprócz tego możemy to rozłożyć podłokietnik
duży miękki wygodnej w nim znajdziemy jeszcze cały pojemną kieszeń
również dwa uchwyty na kubeczki i również możliwość przewożenia nart przy czym jest to zrobione w niestandardowy
troszkę sposób jeszcze trzeba złożyć w ten sposób wtedy wtedy łatwiej sięgnąć tutaj do odpowiedniego uchwytu
odpiąć to to
rozłożyć to złożyć i
mamy przestrzeń na narty ale nie przez okienko czy otwór tylko złożenie tych 20%
oparcia list chodzi o wymiar praktyczny to co my tu mamy nawiewy mamy 12 V mamy
schowek mamy i schowek i takie całkiem praktyczne również mamy miejsca na kubeczki również nie
brakuje tutaj nasz takie przykładowy termokubek w mieście się bez problemu mamy też roletki na oknach
No i można też o mocowanie ISOFIX które jest tutaj na skrajnych pozycjach i tutaj
te mocowanie są dobrze widoczne w przypinanie fotelika bez problemu będziemy mogli to zrobić szybko Chyba
zapomniałem powiedzieć o bardzo ważnych rzeczy a mianowicie nie mamy to to problemu z tunelem środkowym jest zupełnie płaska
podłoga I jeszcze jedna sprawa Mianowicie siedząc na tylnej możemy regulować kąt pochylenia oparcia czyli
tym samym tą samą dźwignią którą możemy złożyć oparcie od środka możemy po podniesieniu
nacisnąć mocniej do tyłu i wtedy ustawiamy oparcie w pozycjach do leżenia tutaj możecie zobaczyć różnice
w koncie musiałbym cię przesunąć troszkę bardziej do przodu żeby się to dokładnie zobaczyli o proszę bardzo to
jest takie bardziej to jest do spania bagażnik 4 generacja ricca urósł o prawie 100 litrów było
446 teraz mamie 539l i po oparcie
tylnej kanapy będzie to aż 1612 i to jest znów o prawie 100 litrów więcej niż u
poprzednika zwrócił uwagi uwaga jednak na to że próg załadunku bardzo wysokie Chodźcie to
jest No zaraz to zmierzymy ale to naprawdę jest to dosyć wysoko natomiast Jeśli zajrzymy jej nieco głębiej to
okazuje się że to wszystko ma tutaj podwójne drugie i to wszystko Możemy jeszcze wykorzystać to nie jest
miejsce stracone Popatrzcie Tam jest też Całkiem spory schowek pusty do wykorzystania być może taka
a nie inna rchitektury wynika z tego że ja kiedyś nie mamy to koła dojazdowego zapasowego
tylko zestaw na pracę być może tak architektura wynika Po prostu z tego że jest to też wersja
hybrydowa dostęp to w bagażnik musi przewidywać gdzieś przechowywanie tych wszystkich silników
i baterii Co jeszcze możemy tu znaleźć No Ładne wykończenie wiadomo mamy też tutaj
po prawej stronie taki składany ładny haczyk po lewej stronie to samo również widzimy światełka
Ja wczoraj nagrywałem oświetlenie bagażnika powiedziałem że jest to tylko z lewej strony okazuje
się że jesteś w sprawie strony Po prostu było wyłączone No taka możliwość jest możemy to włączyć albo wyłączyć i oszczędzać prąd co
jeszcze jedną roletę która jest w takim tak bardzo sposób zwijane rozwijane jak to tylko możliwe i to szkoda
bo tutaj można było w 2016 roku wymyśleć to jakoś inaczej mamy
też wyjście 12 tutaj po lewej stronie a jeśli chcemy szybko powiększyć przestrzeń bagażową
to korzystamy z tych dwóch uchwytów po prawej stronie raz odbija się 2
prawie teraz Siadło tam widzę że nie zagłówek oparł się o fotel kierowcy po
prawej stronie wszystko się rozłożyło tak jak widać mamy to i delikatne próg jak widać mamy
to też delikatny kąt więc ta przestrzeń bagażowa nie jest jakoś idealnie płaska ani ani foremna
No ale jest 1000 litrów tylko uzyskamy po tym jak oczywiście wy Montujemy te
roletę jeszcze stelażem 100 roleta zostanie w bagażniku Czy w czy
w garażu
nie
wyglądam nie to niestety na to To jest takie miejsce ale nie wiem czy to jest to możemy przełożyć Możemy to przełożyć
Uruchom sprawdzić jak co będzie w
tą
stronę nie bardzo nas
tą stronę No
też nie bardzo znaczy Okej bagażnik sam zmieści tą roletę ale nie widzę łatwiej
przynajmniej możliwości przewożenia do narzekań tutaj mam naprawdę
zaczynamy
zdemontować samochód Szczerze powiedziawszy nie to Ewidentnie nie jest sposób na przewożenie na
przełożenie rolety my chyba zaraz zgłosił wyłączyć kamerę Udało się Udało
się dobra I to chyba zostanę garażu ostatnio w redakcji były same OLX wersji więc jakoś sobie skojarzyłem
jak Yaris to na pewno hybryda umówiłem się na test RX o czwartej generacji a to doradcy przyjeżdża wersja 200t nie hybryda UPS ciekawe
bo silnik 200 t w e e się był na dwa tygodnie temu Feniksie był Tydzień temu a w tym tygodniu jest
WRX jej widać bardzo dobrze jak ten radzi
sobie doskonale wie sie radzi sobie całkiem nieźle n x
n natomiast RX jest szczerze mówiąc zaczyna się powoli już męczyć
większa masa nie przeszkadza mu do prędkości powiedzmy 70 km natomiast jak już chcemy wyprzedzić
dwa tiry na raz albo chcemy pokazać dobry czas to okazuje się że niestety ale ten silnik Kondrata
masa to nie jest morze walka przegrana ale jest w czym walczyć także jeśli ktoś chce wersję to niech się zastanowi wcześniej
przyjedzie się wersję hybrydową bo może to być naprawdę duża różnica w wyobrażeniach zjazdy pozostały wrażenia z
jazdy to jest Lexus
związku z tym że będzie dbał przede wszystkim o Komfort głównego odbiorcy żeby Amerykanina więc nawet mimo że
z zewnątrz przez designerów zaprojektowany jest tak bardzo sportowy i odważne sposób
to jednak w
środku podczas jazdy pokaże się jako auto przede wszystkim dbające o Komfort szczególnie w tej wersji 200 to jak tak która
tak jak mówię Za bardzo się nie wy chodzi o na wrażenie z przyspieszeniem a więc zawieszenie jest to akurat jest wersja sport
które jest nieco bardziej usportowiona to mamy podobno 3 rytmów które w zależności od sytuacji na drodze potrafią inaczej
pracować sterować amortyzatorami i
mamy aktywny w których prawie ten samochód Nieco mniej przechyla się na zakrętach jak mniej no cóż jedziemy teraz 50 w
lewo w prawo to
coś mi tutaj po prawej stronie przy z samochodem wszystko jest w porządku nie żadne kontrolki migają samochód się
przechylił delikatnie wrócił do pionu nie miałem wrażenie że coś się z nim stanie więc 350 naprawdę całkiem zgrabnie to prawda Lexus
twierdzi że ten samochód zawsze będzie równolegle do drogi ustawiony i nigdy nie będzie
się przechyla ale to jest tylko oczywiście chwyty hasło marketingowe Oczywiście że się odchyli ale od kiedy się w takim stopniu w jakim nie będziecie
się spodziewać komfortowy samochód dla panów a więc jest
lepiej niż można się spodziewać I
to naprawdę się sprawdza Natomiast ile za tym słowem Sport idzie podczas jazdy No to już powiedziałem
jest to samochód umiarkowanie szybki
układ kierowniczy podobnie ze strony został jak powiedzmy odpowiedni dla rynku Bardziej amerykańskiego czyli
bardzo pomaganie elektryczne na postoju to można tak za kręcić kierownicą że jeszcze ćwierć obrotu zrobić same w
beczce bez dotykania nawet z rozpędu więc błagam jest mocny podczas jazdy niewiele przednich kół ale powiedzmy
że w zakrętach nie Czujemy się zupełnie opuszczenie coś tam coś
tam czuć więc nie jest to zupełnie jazda na ślepo Podsumuj samochód jest bardzo
szybki z zewnątrz kiedy do niego patrzyły bardzo agresywny z zewnątrz kiedy patrzymy na nadwozie nie ale w
drodze w ruchu
czas jazdy okazuje się że przede wszystkim 22 o Komfort podróżujących ze wszystkim dba o takie relaks podczas
jazdy absolutnie nie jest gokartowy ze strony w na kierownicy ani na skrzyni biegów która zresztą do najszybszych nie należy ani
też że jeśli chodzi o zawieszenie i nawet jeśli Lexus twierdzi że ani chwili ani trochę się ten samochód nie będzie przechyla O no
to mogę powiedzieć jest naprawdę nieźle ale przychylać się będzie tutaj praw fizyki nikt nie oszuka ale tyle ile można było zrobić Lexus naprawdę zrobił sportem
i jeździ się całkiem przyzwoicie ale jeśli będziecie od niego oczekiwać sportowej jazdy i fantastycznych wyników podczas startu na ćwierć
mili To absolutnie musicie poszukać albo wypróbować wersję hybrydową RX 200t kosztuje 225 tysięcy
zł to już po rabatach który w tej chwili za rocznik 2015 wynoszą aż 40000 zł to
jest nie dostaniemy i tak całkiem sporo dlatego że jest to wersja Elite plus biznes
cokolwiek w tych pakietach jest brzmi to dobrze Elita biznes Natomiast te są poziomy
wyposażenie jesteś 4 na topie prestiż której będzie droższy od podstawowej wersji erih plus biznes kolejny 8000
zł a więc ma do tej podstawowej nie biednej wersji Wciąż może sporo gadżetów nie takich
gadżetów dokupić Jeśli zdecydujemy się na wersję hybrydową Czy 450h który będzie na pewno o wiele ciekawiej jeździła 313
koni jednak zrobię na pewno no to wtedy zapłacimy około 70000 zł więcej a więc ponad 290000
zł już po rabacie którym przypadku wersji hybrydowej wynosi ponad 50000 zł
sumowanie zaczniemy od wyglądu Moim zdaniem czwarta generacja RX to wygląda dużo lepiej niż poprzedniczka jest narysowana
bardzo agresywnie Robi wrażenie mi odpowiada w wewnątrz ogromny skok zarówno jeśli
chodzi o i jakość wykończenia nieodebrane materiały o projekt o funkcjonalność wszystko do przodu no to jest w środku powiedziałbym
że przestrzeni miło że samochód urósł i jednak aż tak wiele nie ma tutaj kłania się fakt że niestety rozstaw
osi nie jest aż tak duży jak w X5 do którego można było nawiązać gdybyśmy patrzy rynna rozmiary zewnętrzny
do X piątki ten samochód również nawet jeśli chodzi o wrażenie zjazd wydaje się że muszę tutaj zabrakło
zarówno precyzji układu kierowniczego i jakie zawieszenie jak również oczywiście silnika także jeśli jesteście zainteresowani robieniem
dobra zewnątrz to ten samochód niewątpliwie robi Jeśli jesteś zainteresowany niedobrym wykończeniem w środku są
również w tej wersji w tej generacji już jest na wysokim poziomie ale nie jesteście zainteresowani jakimiś bar niesportowe
zachowanie na drodze to Lexus RX Może wam się spodobać Jeśli jednak chcecie choć trochę mocy i to Zastanówcie
się nad Po pierwsze zakupy w wersji f sport który ma lepsze zawieszenie a po drugie lat wersję bo tam 313
koni zrobią swoje na drodze dziękuję za obejrzenie naszego testu zwykle Staramy się dla was załatwiać najnowsze modele tym razem się udało Lexus RX jest
na naszym rynku dosłownie parę tygodni i już jesteście w redakcji autocentrum.pl Jeśli chcecie przegapić takich
testów właśnie najnowszych modeli a zresztą tych starszych też nie zapomnijcie osób w stylu osób skrypty do zobaczenia na następnych film