Ekskluzywnie i ekologicznie
Zamożni klienci poszukują prestiżu, a wielu z nich ceni również proekologiczne rozwiązania. Podczas salonu samochodowego w Genewie gwiazdą stoiska Lexusa jest model LS 500h - limuzyna skierowana właśnie do tej grupy.
Czwarta generacja flagowca Lexusa zadebiutowała w styczniu podczas targów w Detroit. Pokazano tam jednak odmianę LS 500 z podwójnie doładowanym silnikiem V6. W Genewie swój debiut miała hybrydowa wersja modelu. Pod względem wyglądu samochód dostosowano do najnowszych trendów stylizacyjnych marki. Z przodu uwagę zwracają węższe światła o bardziej zróżnicowanym kształcie. Bok auta, powyżej dolnej krawędzi drzwi, zdobi wyraźnie zaznaczone przetłoczenie. Projektantom zależało na tym, by samochód stwarzał wrażenie bardziej dynamicznego. Zdecydowano się więc na jego obniżenie. W porównaniu z wcześniejszym wcieleniem nowy LS jest o 15 mm niższy.
Mocne zwężenie sylwetki
Spore zmiany zaszły z tyłu. Japońscy styliści zdecydowali się na mocne zwężenie sylwetki auta tuż nad lampami. Kieruje ono wzrok patrzącego w kierunku pokrywy bagażnika. Rozwiązanie to nie jest co prawda tak kontrowersyjne jak tył obecnej generacji Toyoty Prius, ale z pewnością znajdzie tylu zdeklarowanych zwolenników, ilu zaciętych przeciwników.
Luksus we wnętrzu
Jak można było się spodziewać, we wnętrzu limuzyny księgowi nie mieli decydującego głosu. Deska rozdzielcza zdominowana jest przez ekrany. Oprócz tego za kierownicą do dyspozycji mamy jeszcze 12,3-calowy ekran w środkowej części. Służy on m.in. do obsługi nawigacji. Opcjonalnie samochód można wyposażyć w 24-calowy ekran przezierny. Fotele regulowane są w 28 kierunkach i wyposażone zostały w funkcje podgrzewania, chłodzenia i masażu.
Cicho i komfortowo
Nowy LS jest niższy od swojego poprzednika. By wsiadanie do auta nie było trudniejsze, limuzynę wyposażono w system podnoszący zawieszenie i odchylający boki foteli po otwarciu samochodu. System aktywnego tłumienia hałasu dba o to, by podróż japońską limuzyną odbywała się w ciszy. Miłośnicy słuchania muzyki podczas jazdy docenią zestaw audio sygnowany przez markę Mark Levinson.
Układ napędowy
Układ napędowy Lexusa LS 500h składa się z silnika benzynowego V6 Dual VVT-i o pojemności 3,5 litra oraz dwóch silników elektrycznych. Jego całkowita moc wynosi 354 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, co należy uznać za doskonały wynik. Na rynku europejskim LS 500 będzie dostępny wyłącznie w wersji z napędem na wszystkie koła, natomiast LS 500h będzie oferowany w obu wersjach - z napędem na tylne lub wszystkie koła.
Osiągi hybrydowego układu napędowego
Nowy LS 500h jest wyposażony w układ Multi Stage Hybrid System - rozwiązanie, które zmienia osiągi hybrydowego układu napędowego. Jest to dodatkowa, czterostopniowa przekładnia. Jak zapewnia producent, w efekcie kierowca otrzymuje bardziej bezpośrednią reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia przy zachowaniu płynnej pracy i niskiego zużycia paliwa.
Dodatkowa przekładnia wielostopniowa jest umieszczona bezpośrednio za przekładnią rozdziału mocy, a jej wał jest współosiowy z wałem korbowym silnika spalinowego. Mimo że ma tylko 4 przełożenia, to zakres D ma tak zaprogramowany schemat zmiany biegów, że kierowca odnosi wrażenie, jakby samochód był wyposażony w 10-przełożeniową skrzynię biegów. Prędkość jazdy rośnie równocześnie z prędkością obrotową, tworząc wrażenie liniowego, bezpośredniego i ciągłego rozpędzania, dzięki czemu nie występuje efekt „gumowej taśmy”, który można było odczuć w przypadku niektórych samochodów z przekładnią bezstopniową CVT. Na 10 biegu sterowanie pracą przekładni CVT pozwala na płynną, cichszą jazdę ze stałą wysoką prędkością przy mniejszej prędkości obrotowej, która oznacza również mniejsze zużycie paliwa.
Akumulatory litowo-jonowe
W nowym hybrydowym LS-ie zastosowano akumulatory litowo-jonowe zamiast niklowych. Dzięki tej zmianie możliwe było wygospodarowanie dodatkowych 25 l przestrzeni bagażowej w porównaniu do Lexusa LS 600h. Co warte odnotowania, LS 500h może poruszać się z prędkością do 140 km/h napędzany tylko silnikami elektrycznymi.
Systemy bezpieczeństwa
Model LS jest wyposażony w pakiet Lexus Safety System+ rozbudowany o dodatkowe, zaawansowane rozwiązania. Rozszerzają one liczbę aktywnych układów, których zadaniem jest zapobieganie czterem najczęstszym kategoriom wypadków: uderzeniom w tył pojazdu, wypadkom z udziałem pieszych, wypadkom spowodowanym opuszczeniem pasa ruchu, a także wypadkom na skrzyżowaniach. Układ wykorzystuje informacje z różnych czujników umieszczonych w pojeździe, w tym kamer stereowizyjnych monitorujących wszystkie sytuacje - od manewrowania na parkingu do unikania kolizji.
W pakiecie znajduje się również funkcja intuicyjnego wykrywania pieszych z aktywnym sterowaniem układem kierowniczym. Jeżeli zauważy ona pieszego na drodze przed pojazdem i uzna, że wypadku nie da się uniknąć, to w sposób automatyczny włączy hamulce i przeprowadzi manewr omijania osoby, utrzymując samochód na pasie ruchu. Kierowca zostanie poinformowany o działaniu funkcji za pomocą ostrzeżenia na kolorowym wyświetlaczu przeziernym.