Lexus IS 300h
Prestiż nie musi być nudny
Samochody z wyższej półki mają zwykle spokojne, niemal nudne linie. Inaczej jest w przypadku nowego Lexusa IS
Samochody z wyższej półki rządzą się swoimi prawami. Z uwagi na to, że ich nabywcami są zazwyczaj osoby nieco starsze, producenci nie są zainteresowani wprowadzaniem w życie stylistycznych fantazji. Zamiast tego wolą spokojne, niemal nudne linie, które utożsamiane są z elegancją. Inne podejście to tego tematu ma Lexus, czego dowodem jest odświeżony model IS 300h.
Przód nowości Lexusa bardziej pasowałby do auta sportowego, niż limuzyny. Reflektory w kształcie klinu są mocno wydłużone, a ich kontynuację stanowią LED-owe światła do jazdy dziennej, przypominające grot strzały. Pomiędzy nimi znalazł się charakterystyczny dla tej marki grill w kształcie dwóch trapezów połączonych krótszymi podstawami.
Nie zawodzi również wnętrze Lexusa IS. Japońscy styliści postanowili nieco usportowić to, bądź co bądź, należące do segmentu premium auto. Obniżono wysokość bezwzględną siedzisk przednich foteli, zmieniono kierownicę na nieco przypominającą tę z modelu LF-A.
Zaprezentowany w Genewie Lexus IS 300h wykorzystuje hybrydowa jednostkę napędową. W jej skład wchodzi silnik elektryczny oraz jednostka benzynowa. Ta ostatnia posiada sześć cylindrów w układzie V, ma pojemność 2,5 l, moc 177 KM i wyróżnia się zastosowaniem cyklu Atkinsona.