Lexus GS-F - japoński dinozaur
Lexus GS-F
None
W obliczu powszechnego downsizingu i wspomagania silników turbinami oraz kompresorami, klasyczne V8 wydaje się być reliktem przeszłości. Ale stara amerykańska prawda głosi - no replacement for displacement - czyli nic nie zastąpi pojemności. Oto żywy przykład tego prawa - Lexus GS-F. Wolnossący 5-litrowy silnik V8, rozwijający imponujące 477 KM i ponad 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego napędza tylne koła.
Jednostka współpracuje z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów z funkcją ręcznej zmiany przełożeń i czterema trybami pracy: normalnym, ekonomicznym oraz sportowym S i – przeznaczonym do jazdy po torze wyścigowym – sportowym S+. Masa własna, to zaledwie 1830 kg. Prędkość maksymalna to 270 km/h, a sprint do setki trwa 4,6 s. W elitarnym gronie złożonym z Mercedesa E63 AMG, BMW M5, Jaguara XFR-S i Cadillaca CTS-V pojawił się nowy gracz.