Delta HF 4WD - r. 1986
"Cywilna" Delta była dobrym samochodem miejskim, który w 1980 uzyskał tytuł Car of the Year. Do historii przeszła jednak dopiero wersja HF 4WD, która w salonach pojawiła się w 1986 roku - trzy lata po premierze przednionapędowej HF. Samochód przeznaczony był dla zwykłych użytkowników dróg, ale bez wątpienia przyspieszał bicie serca. Układ przeniesienia napędu na przednią oś kierował 56 proc. momentu obrotowego, a na tylną 44 proc. Sercem pojazdu był dwulitrowy silnik wspomagany turbiną Garretta. Moc wyniosła 165 KM. Kolejne ewolucje tego modelu nazwano już Integrale, a moc wynosiła 178 KM, 180 KM oraz 200 KM.
Rajdowa odmiana Delty przez lata nie miałą sobie równych. Kierowcy jeżdżący kolejnymi odmianami pojazdów wygrali od roku 1985 do roku 1992, aż 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata. Pozwoliło to Lancii sześć razy z rzędu otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992).
Tomasz Budzik, Wirtualna Polska