Lamborghini Urus: super SUV

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Dzisiaj światem rządzą księgowi, a ci stwierdzili, że SUV z logo Lamborghini będzie hitem. Urus to nie pierwszy samochód tego typu w historii włoskiej marki, ale ma mieć zupełnie inny charakter od szalonego LM002. Nowy model ma być niedrogi w opracowaniu i sprzedawać się jak ciepłe bułeczki. Czy się uda? Zobaczymy najwcześniej w 2015 roku, tymczasem w Pekinie zaprezentowano wersję koncepcyjną.

Stylistycznie Urus przypomina inne modele "Lambo" i nawet nie lubiąc SUV-ów trzeba przyznać, że pozytywnie wyróżnia się na tle konkurencji. Agresywny i sportowy wygląd prezentuje się nieco karykaturalnie, ale jeśli porównamy go z Bentleyem EXP 9 F Concept, a nawet Porsche Cayenne, to Lamborghini wypada zdecydowanie lepiej. Takie porównanie ma tym większy sens, gdy przypomnimy sobie, że Urus ma być bliźniaczym modelem z Bentleyem, nowym Cayenne, Audi Q7 i Volkswagenem Touaregiem. Wspólna baza dla tylu samochodów oznacza też, że opracowanie SUV-a Lamborghini nie będzie drogie i pozwoli zmaksymalizować zyski.

Czteromiejscowe nadwozie nieźle wygląda, a pierwsze opinie z Pekinu donoszą, że mimo takiej stylistyki wnętrze jest przestronne i nawet z tyłu oferuje dużo miejsca. Lamborghini zawdzięcza to niemałym wymiarom nadwozia - Urus jest około 10 cm dłuższy od BMW X6 M.

Nie wiadomo jeszcze jaki silnik znajdzie się pod maską nowego Lamborghini, ale firma już zapowiada, że Urus będzie najmocniejszym seryjnym SUV-em - oznacza to przynajmniej 600 KM. Moc oczywiście będzie przekazywana na wszystkie cztery koła, ale na szczególne możliwości terenowe raczej nie ma co liczyć.

Lamborghini szacuje, że mimo ceny, która przekroczy równowartość 650 000 zł, Urus będzie bardzo popularny. Włoska marka chce sprzedawać około 3000 SUV-ów rocznie, co jest liczbą dwa razy większą niż cała aktualna sprzedaż Lamborghini. Premiera wersji koncepcyjnej odbyła się w Chinach, jednak to nadal USA jest najważniejszym rynkiem dla takich samochodów - ma tam trafiać 50 proc. Urusów.

sj

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025