Edo Competition zajmuje się tuningiem wyłącznie supersamochodów. Tak jest i tym razem - w jego ręce trafiło Lamborghini Gallardo LP600-4. Kosmetyka i wygląd nadwozia potraktowane zostały raczej marginalnie, ale za to tuner przyłożył się do poprawy charakteru silnika.
10-cylindrowy silnik o pojemności 5.2 l zyskał sporą dawkę energii. Specjaliści z Edo Competition podkręcili seryjne 560 KM do 600 KM, a moment obrotowy wzrósł z 540 Nm do 572 Nm. Jak zapewnia tuner, jego Lambo od 0-100km/h rozpędza się w 3,5 sekundy (0,2 sekundy szybciej, niż w oryginale), a jego prędkość maksymalna to 340km/h.
Na poprawę osiągów ma m.in. wpływ nowy układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej, który w porównaniu z seryjnym jest nie tylko lżejszy, ale też pozwala na zwiększenie mocy o 15 KM.
Wśród zmian nadwozia, poza układem wydechowym pojawiły się jeszcze nowe 19-calowe felgi aluminiowe ubrane w rajdowe opony Dunlop Sport Maxx. Ponadto inżynierowie Edo Competition zmodernizowali zawieszenie wstawiając nowe sprężyny oraz amortyzatory.
Kierowca ma teraz możliwość regulacji zawieszenia, a także głośności układu wydechowego. Cena pojazdu nie jest jeszcze znana, ale wiadomo, że każdy zainteresowany, będzie miał wpływ na wybór indywidualnie dopasowanego wnętrza.
Dowiedz się więcej: Co to jest moment obrotowy?
Oprac. Michał Zwara