Kupujemy coraz więcej używanych SUV-ów
Polacy coraz częściej decydują się na zakup używanych SUV-ów, aut MPV oraz terenowych. Stwierdzenie to wynika z danych Grupy AAA Auto, która latem br. sprzedała o 76,6 proc. więcej tego typu pojazdów niż w analogicznym okresie 2015 r.
Kupujący duże auta typu SUV i MPV kierują się przy wyborze nie tylko ilością przestrzeni i bezpieczeństwem, ale także komfortem oraz wyglądem samochodów. Duże auta nie są też tak paliwożerne jak jeszcze kilkanaście lat temu.
- Ceny paliw od dłuższego czasu pozostają na akceptowalnym poziomie, a różnice pomiędzy cenami oleju napędowego i benzyny w dalszym ciągu są minimalne. W przypadku SUV-ów i MPV nasi klienci wybierają mniej więcej po równo silniki benzynowe i diesle, mimo że wariant wysokoprężny pozwala na większe oszczędności podczas częstszych i dłuższych podróży - mówi Ken Scarratt z AAA AUTO.
Specjalista zaznacza również, że wielu polskich klientów zwyczajnie nie stać na zakup nowego SUV-a, dlatego też decydują się na zakup egzemplarza używanego.
- Coraz bardziej rozwierające się nożyce cenowe pomiędzy autami nowymi a używanymi mają ogromny wpływ na wzrost liczby klientów, którzy mogą pozwolić sobie na kupno używanego, rocznego lub dwuletniego SUV-a w znacznie niższej cenie niż nowy - zauważył.
Według statystyk popularność używanych SUV-ów i MPV z manualną skrzynią biegów wzrosła o 77,7 proc. do 83,1 proc. w porównaniu z zeszłorocznym sezonem letnim. Najbardziej popularna jest marka Renault, a następnie Opel i Nissan. Klienci chętnie wybierają silniki 1,6, a 30,7 proc. preferuje napęd na cztery koła. Kupujący najczęściej wolą auta czarne i srebrne od tych w innych kolorach.
Źródło: AAA Auto
ll/Wirtualna Polska