Kubica: chcę wygrywać ze wszystkimi

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP

- Nie obawiam się, że BMW Sauber będzie promować w wyścigu w Niemczech Nicka Heidfelda. A chcę z nim wygrywać, bo chcę wygrywać ze wszystkimi. Zresztą w Formule nie ma przyjaźni - mówi Robert Kubica. W piątek treningi przed Grand Prix Europy w Nürburgring. Wyścig w niedzielę.

Dla Nicka Heidfelda i BMW Sauber to wyjątkowy wyścig Grand Prix. Czy Niemiec może być trochę faworyzowany przez zespół?

Nie obawiam się tego. Jesteśmy w Niemczech, ale dla zespołu najważniejsze jest jednak zdobycie punktów przez oba bolidy. I nieważne, kto będzie wyżej. Dla mnie to nie jest specjalny wyścig, ale rozumiem, że zespół jest w domu, przed własną publicznością, i traktuje to Grand Prix trochę inaczej.

Ale przecież rywalizacja między kierowcami w zespole jest bardzo ważna.

- Ja rywalizuję z każdym kierowcą. Jak wygrywasz wyścig, to jesteś także przed swoim partnerem. A najważniejsze jest być przed wszystkimi.

Jednak BMW Sauber może dążyć do tego, żeby Heidfeld przed własną publicznością się pokazał i np. wlać mu mniej paliwa na ostatnią sesję kwalifikacji. Wcześniej wspominał pan, że nie bardzo się to panu podoba.

- Mnie się wszystko podoba. Liczy się rezultat i jak mój bolid będzie działał bez problemów, to pewnie będę zadowolony.

Mówił pan, że tor jest mało spektakularny. Czego mu brakuje?

- Nie mam specjalnych wspomnień z Nürburgringu. Jeździłem tu często, ale tor nie należy do moich ulubionych, jest mi obojętny. Po prostu mam takie wrażenie, a o gustach się nie dyskutuje.

Które miejsca na Nürburgringu są kluczowe?

- Pierwszy zakręt. Może się okazać, że tu będą wyprzedzania, szczególnie tuż po starcie. Będzie ciężko, bo tu praktycznie co roku ktoś zostaje poza torem. To ciasny zakręt z dużym dohamowaniem. Pierwszy sektor toru jest bardzo wolny, ale później jest trochę szybkich zakrętów, szykan przejeżdżanych na pełnym gazie. Tor jest urozmaicony.

Czy pana ostatnie dobre wyniki to efekt lepszego wyczucia opon Bridgestone, na które musiał pan się przestawić z michelinów?

- Do nowych opon przystosowałem się na początku lutego i od tamtej pory jeżdżę tak samo. W ostatnich dwóch wyścigach miałem po prostu szczęście, że nie miałem problemów z samochodem, tak jak na początku sezonu. One nie wynikały ze stylu jazdy.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇