Trwa ładowanie...

Kubica: chcę wygrywać ze wszystkimi

Kubica: chcę wygrywać ze wszystkimiŹródło: AFP
d6y8xdh
d6y8xdh

- Nie obawiam się, że BMW Sauber będzie promować w wyścigu w Niemczech Nicka Heidfelda. A chcę z nim wygrywać, bo chcę wygrywać ze wszystkimi. Zresztą w Formule nie ma przyjaźni - mówi Robert Kubica. W piątek treningi przed Grand Prix Europy w Nürburgring. Wyścig w niedzielę.

Dla Nicka Heidfelda i BMW Sauber to wyjątkowy wyścig Grand Prix. Czy Niemiec może być trochę faworyzowany przez zespół?

Nie obawiam się tego. Jesteśmy w Niemczech, ale dla zespołu najważniejsze jest jednak zdobycie punktów przez oba bolidy. I nieważne, kto będzie wyżej. Dla mnie to nie jest specjalny wyścig, ale rozumiem, że zespół jest w domu, przed własną publicznością, i traktuje to Grand Prix trochę inaczej.

Ale przecież rywalizacja między kierowcami w zespole jest bardzo ważna.

- Ja rywalizuję z każdym kierowcą. Jak wygrywasz wyścig, to jesteś także przed swoim partnerem. A najważniejsze jest być przed wszystkimi.

Jednak BMW Sauber może dążyć do tego, żeby Heidfeld przed własną publicznością się pokazał i np. wlać mu mniej paliwa na ostatnią sesję kwalifikacji. Wcześniej wspominał pan, że nie bardzo się to panu podoba.

- Mnie się wszystko podoba. Liczy się rezultat i jak mój bolid będzie działał bez problemów, to pewnie będę zadowolony.

d6y8xdh

Mówił pan, że tor jest mało spektakularny. Czego mu brakuje?

- Nie mam specjalnych wspomnień z Nürburgringu. Jeździłem tu często, ale tor nie należy do moich ulubionych, jest mi obojętny. Po prostu mam takie wrażenie, a o gustach się nie dyskutuje.

Które miejsca na Nürburgringu są kluczowe?

- Pierwszy zakręt. Może się okazać, że tu będą wyprzedzania, szczególnie tuż po starcie. Będzie ciężko, bo tu praktycznie co roku ktoś zostaje poza torem. To ciasny zakręt z dużym dohamowaniem. Pierwszy sektor toru jest bardzo wolny, ale później jest trochę szybkich zakrętów, szykan przejeżdżanych na pełnym gazie. Tor jest urozmaicony.

Czy pana ostatnie dobre wyniki to efekt lepszego wyczucia opon Bridgestone, na które musiał pan się przestawić z michelinów?

- Do nowych opon przystosowałem się na początku lutego i od tamtej pory jeżdżę tak samo. W ostatnich dwóch wyścigach miałem po prostu szczęście, że nie miałem problemów z samochodem, tak jak na początku sezonu. One nie wynikały ze stylu jazdy.

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj