Wielowahaczowe
Zdecydowana większość samochodów osobowych przy przedniej osi wykorzystuje kolumny McPhersona - sporadycznie to proste rozwiązanie zastępowane jest przez wielowahaczowy zestaw, znacznie częściej odpowiadający za trakcję tylnych kół. Układ współpracujących ze sobą w poziomie wahaczy w teorii zapewnia pewne prowadzenie, także podczas jazdy z obciążeniem.
Dopóki zawieszenie mieści się w fabrycznych parametrach i wszelkich normach zużycia, gwarantuje bardzo dobrą trakcję na prostej drodze, jak i postępujących po sobie ostrych zakrętach. Niestety, w wielu modelach (Opel Vectra C, VW Passat B5) elementy metalowo gumowe zaskakująco szybko tracą swoje właściwości. Ich zużycie wpływa na zachowanie całego zawieszenia, a przede wszystkim zmieniają się kąty nachylenia kół. W efekcie pogarsza się trakcja oraz w błyskawicznym tempie i nierównomiernie ścierają się opony. Koszty całej operacji wahają się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Pamiętajmy, że w niektórych przypadkach musimy wymieniać całe wahacze, a nie same elementy metalowo gumowe.