Niemiecki TUV - agencja nadzoru technicznego, opublikowała wyniki testów awaryjności używanych samochodów. Informacje do tegorocznego testu zbierane były między 2007 a 2008 rokiem. W czołówce znalazły się auta niemieckie i japońskie.
Przebadane auta zostały sklasyfikowane w pięciu grupach wiekowych (2 do 3 lat; 4 do 5 lat; 6 do 7 lat; 8 do 9 lat; oraz 10 do 11 lat). Jak łatwo się domyśleć, im auto starsze, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia w nim usterki. Wśród pojazdów najstarszych awarie zdarzały się nawet w co czwartym aucie.
Specjaliści z TUV podkreślają jednak, że tegoroczne badania wypadły nieco gorzej niż w raporcie poprzedniej edycji. Na wszystkie pojazdy sprawdzone przez niemiecką organizację rzeczoznawców w 17,6 proc.przypadków wykryto poważne wady, a więc o 1 pp. więcej niż rok wcześniej.
Najczęściej w czołówce znajdujemy sportowe Porsche 911- najlepsze pośród aut dwu, trzy, sześcio i siedmioletnich. W czubie najmłodszej grupy znajdziemy również Mazdę 2 - drugie miejsce oraz Mazdę 3 na trzeciej pozycji. Tą samą lokatę zajęły ex aequo Ford Fusion i VW Golf Plus.
Czołówka aut cztero i pięcio letnich to Golf Plus na pierwszym miejscu, Corolla Verso na drugim i BMW 1 na trzecim. Pośród sześcio i siedmiolatków prócz 911,znalazła się również Toyota RAV4 na drugim miejscu oraz Porsche Boxster na trzecim. Pierwsza trójka auta ośmio i dziewięcioletnich, to RAV4 - pierwsza lokata, Boxster - druga i 911 trzecia. Co ciekawe w pierwszej trójce najstarszych aut znalazły się jedynie japońskie konstrukcje. Pierwsze miejsce dzielnie dzierży Toyota RAV4, drugie miejsce ex aequo zajęły Toyota Starlet i Subaru Forester.
W poniższym zestawieniu pokażemy auta, które wypadły najgorzej. Czas uświadomić sobie, czy nasza ulubiona maszyna, którą jeszcze przed chwilą jechaliśmy nie znajduje się na szarym końcu tej listy. W zestawieniu skupiamy się na 10 samochodach, które skończyły dziesięć lat i wypadły najsłabiej w zestawieniu TUV.
* ZOBACZ 10 NAJGORSZYCH AUT * Jakub Wielicki
źródło: Samar, TUV