Które używane auto kupić?

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Niemiecki TUV - agencja nadzoru technicznego, opublikowała wyniki testów awaryjności używanych samochodów. Informacje do tegorocznego testu zbierane były między 2007 a 2008 rokiem. W czołówce znalazły się auta niemieckie i japońskie.

Obraz
© (fot. Jakub Wielicki)

Przebadane auta zostały sklasyfikowane w pięciu grupach wiekowych (2 do 3 lat; 4 do 5 lat; 6 do 7 lat; 8 do 9 lat; oraz 10 do 11 lat). Jak łatwo się domyśleć, im auto starsze, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia w nim usterki. Wśród pojazdów najstarszych awarie zdarzały się nawet w co czwartym aucie.

Specjaliści z TUV podkreślają jednak, że tegoroczne badania wypadły nieco gorzej niż w raporcie poprzedniej edycji. Na wszystkie pojazdy sprawdzone przez niemiecką organizację rzeczoznawców w 17,6 proc.przypadków wykryto poważne wady, a więc o 1 pp. więcej niż rok wcześniej.

Najczęściej w czołówce znajdujemy sportowe Porsche 911- najlepsze pośród aut dwu, trzy, sześcio i siedmioletnich. W czubie najmłodszej grupy znajdziemy również Mazdę 2 - drugie miejsce oraz Mazdę 3 na trzeciej pozycji. Tą samą lokatę zajęły ex aequo Ford Fusion i VW Golf Plus.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Czołówka aut cztero i pięcio letnich to Golf Plus na pierwszym miejscu, Corolla Verso na drugim i BMW 1 na trzecim. Pośród sześcio i siedmiolatków prócz 911,znalazła się również Toyota RAV4 na drugim miejscu oraz Porsche Boxster na trzecim. Pierwsza trójka auta ośmio i dziewięcioletnich, to RAV4 - pierwsza lokata, Boxster - druga i 911 trzecia. Co ciekawe w pierwszej trójce najstarszych aut znalazły się jedynie japońskie konstrukcje. Pierwsze miejsce dzielnie dzierży Toyota RAV4, drugie miejsce ex aequo zajęły Toyota Starlet i Subaru Forester.

W poniższym zestawieniu pokażemy auta, które wypadły najgorzej. Czas uświadomić sobie, czy nasza ulubiona maszyna, którą jeszcze przed chwilą jechaliśmy nie znajduje się na szarym końcu tej listy. W zestawieniu skupiamy się na 10 samochodach, które skończyły dziesięć lat i wypadły najsłabiej w zestawieniu TUV.

* ZOBACZ 10 NAJGORSZYCH AUT * Jakub Wielicki
źródło: Samar, TUV

Wybrane dla Ciebie
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji