Z opublikowanego kilka dni temu niezależnego badania wynika, że najpopularniejszą siecią stacji tankowania w Polsce jest Orlen: w ciągu ostatnich dwóch miesięcy korzystało z niej 42 proc. kierowców.
Właściciele fabrycznie nowych aut częściej korzystają ze stacji paliw należących do grupy premium, natomiast posiadacze używanych "czterech kółek" częściej wybierają stacje lokalne. Z badania TNS OBOP wynika, że Orlen jest najpopularniejszą stacją benzynową w Polsce: w ciągu ostatnich dwóch miesięcy korzystało z niej 42 proc. kierowców. W tym samym okresie niemal co piąty respondent (19 proc.) tankował na stacji BP, 13 proc. kierowców wybrało Shell, kolejne miejsca zajęły stacje lokalne oraz Statoil i Bliska (każda po 9 proc.).
Można zaobserwować pewne różnice związane z korzystaniem ze stacji benzynowych wśród osób, które kupiły samochód fabrycznie nowy i używany. Kierowcy posiadający fabrycznie nowy samochód częściej korzystają ze stacji paliw należących do grupy premium takich jak Orlen, BP, Shell oraz Statoil. Jedyną stacją ekonomiczną, która znalazła się w grupie stacji odwiedzanych częściej przez właścicieli nowych samochodów jest należąca do Orlenu - Bliska.
Właściciele aut używanych mają natomiast tendencję do częstszego korzystania ze stacji lokalnych, często także w ogóle nie pamiętają, na jakiej stacji tankowali.
- Wyniki dotyczące popularności stacji Orlen nie zaskakują, ponieważ jest to jeden z największych europejskich dystrybutorów paliw (ponad 1 700 stacji, w tym 1 200 z logo Orlen) - podsumowuje wyniki badania Magdalena Skawińska z TNS OBOP. - Natomiast tendencja do korzystania przez właścicieli nowych samochodów ze stacji typu premium wynika prawdopodobnie nie tylko z większej zasobności portfela, ale również z troski o silniki samochodów poprzez dostarczenie im paliwa wyższej jakości i przekonanie, że takie właśnie oferują stacje benzynowe marek premium.
sj