Fiat
Typowe usterki: pękająca obudowa alternatora, awaryjne elektryczne wspomaganie kierownicy (Punto II); nietrwałe sprzęgło (najczęściej Panda i Punto 1.2), usterki wariatora zmiennych faz rozrządu, cewek zapłonowych i pompy paliwa w silnikach benzynowych; nieprawidłowości układu chłodzenia - uszkodzony wentylator chłodnicy lub nieszczelna pompa wody; w jednostkach o małej pojemności, m.in. 1.0, zdarzają się usterki układu zapłonowego i wycieki oleju, pękające sprężyny (Stilo i Punto II), nietrwałe amortyzatory, szybko koroduje układ wydechowy, łatwo zarysować plastiki.
Ranking TUV: Fiaty plasują się w dolnej części zestawienia, niezależnie od kategorii wiekowej. Wśród 2- i 3-latków oraz 4- i 5-latków najgorzej wypadło Stilo, które zajęło odpowiednio 112. i 101. miejsce. Popularne na naszym rynku Punto plasowało się nieco wyżej - głównie w 7. i 8. dziesiątce, niezależnie od kategorii wiekowej. Produkowaną w Tychach Pandę sklasyfikowano tylko w najmłodszej kategorii wiekowej - na 90. pozycji.
Akcje serwisowe: nieprawidłowo dokręcona śruba przegubu krzyżowego kolumny kierowniczej - niektóre Punto (od 07.2006 do 04.2008 r.); wada zgrzewu przewodu recyrkulacji paliwa - Panda 1.3 MJ/70 KM wyprodukowana wiosną 2008 r.; możliwość poluzowania śrub mocujących tarczę kotwiczną hamulców tylnych w Fiatach 500 i Pandach 1.3 MJ/70 KM - akcja dotyczy 316 egzemplarzy wyprodukowanych na przełomie 2008/2009 r.; możliwość uszkodzenia sprężyn, odbojów i amortyzatorów tylnego zawieszenia w modelu Doblo - kampanią objęte są 22 egzemplarze z czerwca i lipca 2008 r.; uszkodzenia wspornika mocującego piastę koła tylnego - 83 egzemplarze modelu Bravo, wyprodukowane wiosną 2007 r.; niewłaściwie zamontowana wiązka przewodów nagrzewnicy i klimatyzatora - Grande Punto (6268 egzemplarzy z 2006/2007); niestarannie wykonany zgrzew poprzecznej belki zawieszenia przedniego - Idea (wiosna 2005 r.); wadliwe przewody hamulcowe - Bravo (237 szt.), 500 (32), Seicento (309), Panda (1029), Gr. Punto (442) wyprodukowane w
październiku i styczniu 2007; wadliwe połączenie górnego odcinka wałka kierownicy z przegubami krzyżakowymi - Gr. Punto (od czerwca do sierpnia 2006 r.); możliwość pęknięcia sprężyny przedniego zawieszenia - Stilo z lat 2001-06; uszkodzenia przewodu paliwowego - Panda Multijet; nieszczelności złącza przewodu ABS-u - Pandy z lat 2003-06; wadliwe koło pasowe wału korbowego - Panda, Punto, Gr. Punto, Idea, Stilo z silnikami 1.1, 1.2 oraz 1.4 i klimatyzacją z lat 2005-06.