BMW
Typowe usterki: w silnikach Diesla - awarie pomp wtryskowych (najczęściej w jednostce 2.0d/136 KM, pompa VP44), w motorach z filtrem cząstek stałych niekiedy dochodzi do niebezpiecznego wzrostu poziomu oleju silnikowego (rozrzedzenie paliwem), uszkodzenie uszczelnień w turbosprężarkach, urywające się przesłony w układzie dolotowym (2.0d/150 KM), nietrwałe koło pasowe (z tłumikiem drgań) napędu osprzętu silnika; w jednostkach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim mogą wystąpić awarie wtryskiwaczy piezoelektrycznych oraz pomp wysokiego ciśnienia; krótka żywotność elementów przedniego zawieszenia (dotyczy szczególnie modeli E46 i E39) - zużywających się części jest sporo, a ich cena wysoka; uszkodzenie mocowania tylnej belki i pękające sprężyny zawieszenia w E46; awarie przetwornic reflektorów ksenonowych, niedomagania elektroniki pokładowej.
Ranking TUV: popularne modele BMW zajmują różne pozycje w rankingu TUV. Seria 3 dobrze wypada w młodszych kategoriach wiekowych, natomiast wśród starszych prezentuje się już zdecydowanie gorzej. Piątka plasuje się na ok. 60 pozycji, niezależnie od kategorii. Także seria 7 zajmuje miejsca raczej w środku stawki, choć tu warto odnotować, że najlepszą, 27. pozycję sztandarową limuzyna BMW zajęła w kategorii aut 4- i 5-letnich. Serię 1 sklasyfikowano tylko w 2- i 3-latkach - auto uplasowało się na dobrym, 24. miejscu. SUV-y BMW (X3 oraz X5 ) są różnie oceniane. Mniejszy z samochodów do zadań specjalnych zajął dość dobre, 30. miejsce w najmłodszej kategorii wiekowej, natomiast BMW X5 sklasyfikowano dopiero na 86. lokacie wśród 2- i 3-latków oraz na 61. miejscu w zestawieniu samochodów 4- i 5-letnich. Sportowe BMW zajęły: Z4 - 77. miejsce w najmłodszej kategorii wiekowej oraz 21. pozycję wśród aut 4- i 5-letnich, natomiast Z3 - 49. lokatę w zestawieniu 6 i 7-latków, 32. miejsce wśród 8 i 9-latków oraz bardzo
dobrą, 5. pozycję w najstarszej kategorii wiekowej.
Akcje serwisowe: wadliwa śruba mocująca alternator w modelach serii 1 i 3 wyposażonych w czterocylindrowy, dwulitrowy turbodiesel - akcja naprawcza dotyczy egzemplarzy wyprodukowanych do marca 2005 r.; nieprawidłowa praca tylnych amortyzatorów - problem dotyczy serii 5, 6 oraz 7 z początku 2006 r.